muy nuboso
  • Màx: 16°
  • Mín: 10°
13°

Retencions, sí; col·lapses, no

Aina Calvo defensa que les obres del carril bici poden generar molèsties, però en cap cas no hi ha un caos de trànsit. També avança que Cort vol revisar la normativa de circulació d'aquests vehicles

110404

Aina Calvo, ahir a la sala de control de trànsit de la Policia Local.

ALEJANDRO SEPULVEDA

La batlessa de Palma, Aina Calvo, va fer ahir una crida a la "tranquil·litat" en relació a l'execució del carril bici de les Avingudes, després d'admetre que provoca retencions de trànsit, "però en cap cas no hi ha col·lapses". Alhora va reafirmar la voluntat de d'acabar aquest projecte "des de la responsabilitat més absoluta" i a favor de "la millora del model de mobilitat de Palma".

Durant la visita que va fer a la sala de control de trànsit de la Policia Local, la líder municipal destacà que el carril bici de les Avingudes és un "element estratègic". No obstant això, reconegué que al costat d'altres obres pròximes que s'estan duent a terme a Ciutat "dóna lloc a una situació complicada". Per això, calvo demanà disculpes a la ciutadania per les molèsties que puguin causar aquests treballs d'execució.

Tal com puntualitzà, el carril està inacabat. La batlessa respongué la pregunta sobre si s'hauria d'haver realitzat una consulta popular per analitzar la conveniència de posar en marxa aquest carril dient que "no sé si les polítiques s'han de resoldre amb referèndums", tot i que posteriorment assegurà que una ciutat amb un debat tan intens és "una ciutat viva". "La polèmica pot ser desgastant, però el treball que s'està fent és rigorós i el resultat serà per millorar la qualitat de vida", va repetir. En relació amb la densitat del trànsit generada amb motiu de la construcció d'aquest carril, que ha comportat la supressió d'un per al trànsit, va justificar que la via per a les bicicletes "ocupa un espai físic i les seves conseqüències van a favor d'un nou model de mobilitat".

Així mateix, apuntà que es realitzarà una revisió de la normativa relativa als usos d'aquests vehicles a la ciutat, encara que eludí avançar-ne "elements concrets". La batlessa, durant la visita a la sala de control, va anar acompanyada pel cap de Regulació i Control del Trànsit, Fernando Rodríguez, qui va explicar que, a través de les càmeres instal·lades a la ciutat, es pot controlar la circulació en temps real i detectar qualsevol situació que derivi en retencions importants. En concret, hi ha un total de 58 càmeres distribuïdes a Palma, que permeten regular el temps de les 148 interseccions centrals, mentre que les altres 74 no estan controlades perquè es troben a la perifèria.

Pimeco critica la supressió de places d'aparcament pel carril bici

La patronal de comerç Pimeco criticà ahir la supressió de places d'aparcament en superfície a causa de la creació del nou carril bici i qüestionà el traçat per l'eix de les Avingudes per on s'està habilitant l'esmentada via, perquè considera que no és el més adequat. En aquest sentit, els comerciants confien que l'Ajuntament prengui les mesures oportunes per suplir la falta d'aparcament mitjançant la creació de més places de pàrquing subterrànies. Tot i això, Pimeco assenyalà, després de fer un sondeig entre els seus associats per conèixer la seva opinió sobre el carril bici, que les obres duites a terme per tota la ciutat derivades del pla E d'estímul del treball i l'economia provoquen "més col·lapse de trànsit" a les Avingudes que el nou carril. Malgrat tot, els consultats es mostren preocupats pel començament del curs escolar, ja que la circulació serà molt més densa i, en conseqüència, els embossos seran majors. Un nombre considerable dels comerciants interrogats està especialment intranquil per temes relacionats amb la seguretat viària.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente
Per toni, fa mes de 11 anys
jo a partir d'ara anire a fer feine emb bici
Valoració:0menosmas
Per positiu, fa mes de 11 anys
El carril bici, molt be!! A la gent li fa falta un temps per assumir els canvis, ja veureu que cada dia hi ha més gent en bici i així disminueix la contaminació.
Valoració:2menosmas
Per Antipep, fa mes de 11 anys
I ara a posar negatius!! I després m'ho censurau
Valoració:-3menosmas
Per Antipep, fa mes de 11 anys
Maleïts socialistes!! No saben acceptar la realitat ni reconeixe quan s'equivoquen. No necessitau vosaltres el cotxe per anar a treballar? Doncs, la major part dels ciutadans de Palma l'hem de menester cada dia. On aturaran els cotxes els pares que vulguin deixar els nins davant del col·legi San Cayetano? Amb el carril bici és impossible!
Valoració:0menosmas
Per Be, fa mes de 11 anys
Si es fiquen tant amb el tabac per les molesties i riscs que suposadament provoca, veig molt be que també posin límilt a la utilització d'un artefacte tant contaminant i tant nociu com es el cotxe dins les ciutats. I si aquestes polítiques fan que més d'un es pensi allò de treure el cotxe per a circular per ciutat, millor que millor. A Londres cobren un bon impost per entrar amb cotxes, el resultat és una ciutat més neta que Palma. Aquí tenim un greu problema de renou, de contaminació i de molesties a causa del excés de cotxes.
Valoració:5menosmas
Per ja, fa mes de 11 anys
ja ja ja, a la foto hauria de tronxar-se i no fer aquesta mitja rialleta que encara fa empipar més.
Valoració:-5menosmas
Per toniet, fa mes de 11 anys
Espero que después de todo lo que está liando con carriles sin sentido y poca planificación la señora alcaldesa y todo su equipo de iluminados acudan al trabajo en bicicleta dando ejemplo al resto de ciudadanos.

Ahora espero que para fomentar el uso de carriles bici y para fomentar su uso la alcaldesa como máxima responsable de la policía local de la orden de multar a todo aquél ciclista que no circule por el carril bici siempre y cuando tenga uno a su lado.
Valoració:-1menosmas
Per 1 bici = 1 cotxe manco, fa mes de 11 anys
A Londres fan pagar per entrar a la ciutat (aprox.) 17 €/cotxe i uns 30 €/tot terreny. Les ciutats són per a les persones (i a peu, millor ). A Mallorca s'abusa del cotxe. La major part de cotxes nomes hi ha un passatger. SI AL CARRIL BICI.
Valoració:13menosmas
Per ciutada, fa mes de 11 anys
S,unica manera de canviar habits en aquesta ciutat, malauradament , es a laforça. Tan de bo fos sa propiaciutadania qui ho exigis. pero despres tothom es veura beneficiat. basta de carregar contra el sentit comú!!, anim Aina!
Valoració:12menosmas
Per G. Moyà, fa mes de 11 anys
Carril bici? He viscut tres anys a Dinamarca on es pot dir que tothom va en bici... I NO TENEN CAP CARRIL BICI !!!

La nostra batlessa, qui per cert cada dia es sembla més a en David Bisbal deprés d´una vaga de fam, es pensa que ha inventat la polvora i ens fa menjar obres, retencions i brutor per fer-se la progre.

A més, ens fot places d´aparcament i ho arregla ampliant la zona ORA. Ciutadà: A passar per caixa. Estam ben arreglats amb aquests il·luminats de Cort.
Valoració:-19menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris