cielo claro
  • Màx: 18°
  • Mín: 18°
18°

Malabars per conduir a Ciutat

Només en el recorregut del carrer cèntric d'Antoni Marquès a la plaça Cardenal Reig, es troben cinc trams “conflictius” amb interseccions ocupades per obres i desviaments de trànsit

Xiulades, crits i embussos. La circulació en alguns trams de Palma es converteix des de primera hora i fins gairebé el migdia, dia rere dia, en gairebé insuportable. Les obres que tenen aixecada mig Palma fan que els cotxes hagin de fer malabars per arribar a la seva destinació i els conductors perden el doble de temps en el trajecte habitual. L'accés tallat des del carrer Blanquerna venint pel primer tram d'Antoni Marquès és un dels exemples més clars d'aquest desgavell. Només en aquest tros hi ha cinc punts "conflictius" per les actuacions. Com si es tractàs d'una fortalesa, els carrers transversals a tot el tram que va des d'Antoni Marquès fins a la plaça Cardenal Reig estan blindats per les obres i tallats. Si un cotxe comença la trajectòria per Antoni Marquès des de via Alemanya, es troba primer amb tot el daltabaix provocat per les tasques de l'eix cívic de Blanquerna.

Aquest ara sí que ja està totalment inhabilitat al trànsit: l'asfalt aixecat deixa entreveure un carrer ple d'arena, clots i polseguera. Des de les vuit del matí, aquest traçat es converteix en un búnquer al qual només poden accedir uns quants privilegiats. Aquesta és la frase que desenes de conductors hagueren d'escoltar en l'intent fallit d'accedir amb els vehicles a les proximitats del carrer 31 de Desembre, la segona via que creua amb Antoni Marquès. En aquest punt, aquest vial passa de tenir de 4 carrils a 2. Un és ocupat per les obres i l'altre és utilitzat com a aparcament. A la intersecció de 31 de Desembre els cotxes o bé es veuen obligats a davallar la prolongació d'Antoni Marquès, que passa a dir-se carrer Julià Àlvarez, o bé han de girar a mà dreta per 31 de Desembre.

L'accés a Avingudes des d'aquesta intersecció està desviat i tallat al trànsit, cosa que fa que dels 4 carrils (dos de baixada i dos de pujada) que tenia aquest carrer es restringeixin a dos -en direcció des d'Avingudes fins a la plaça d'Abu Yaya. El trajecte per la prolongació d'Antoni Marquès, l'esmentat abans, Julià Àlvarez, no és menys engrescador. Primer perquè la calçada també redueix a la meitat els carrils. De 4 en passa a tenir dos (de baixada cap a la plaça de l'obelisc). Els dos restants, un és ocupat per màquines, tanques i operaris, i de l'altre el cantó de mà esquerre és utilitzat com a aparcament. El primer problema anant per aquest vial sorgeix quan a un conductor se li ocorre accedir a Avingudes pel primer carrer que creua l'anomenat Pablo Iglesias. Si decideix aquest camí, haurà elegit la pitjor opció. I és que t'obliga a desviar-te de nou cap a la dreta, creuar un petit tram del carrer Manuel Sanchís i Guarner i desembocar de nou al de 31 de Desembre.

Tornarà a estar embolicat en el mateix cul de sac. I pitjor. Perquè llavors, l'afectat es trobarà amuntegat amb els cotxes que baixen d'Antoni Marquès per 31 de Desembre i que segueixen la prolongació d'aquesta via i els vehicles que volen girar a la dreta per agafar la mateixa prolongació enmig d'una intersecció amb dos trams (ocupats per maquinària i operaris d'obres). A tot això, s'hi suma la circulació d'autobusos, que entorpeix encara més el trànsit. La segona opció del conductor és seguir la prolongació de Julià Àlvarez, que desemboca a la plaça Cardenal Reig. No per haver escollit aquest carrer, però, significa que sigui l'encreuament menys conflictiu. Al contrari. És allà a la plaça, tota ocupada per excavadores i tasques, on conflueixen cinc carrers.

Tres amb les corresponents reduccions de carrils: l'esmentat Julià Àlvarez, Arxiduc Lluís Salvador (de quatre carrils ha passat a 1 i en el sentit de circulació que va d'Avingudes a la plaça de l'obelisc) i el carrer Antoni Frontera. Els cotxes que han seguit la prolongació de Julià Àlvarez, que és alhora la continuació d'Antoni Marquès, poden davallar pel carrer Francesc Sancho, que desemboca a Joan Alcover i finalment al passeig marítim, o agafar el vial -també de baixada- paral·lel a aquest, el Jafuda Cresques, que desemboca al carrer Eusebi Estada. Davant aquestes restriccions, els veïns de la zona ho tenen clar. "No agafam el cotxe, perquè és impossible", assegura Ricard Vidal, resident d'Antoni Marquès i, com ell, la majoria de veïns.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per llest, fa mes de 10 anys
És que per ciutat no hi han de circular tants cotxes; utlitizau el transport públic (col·lectiu o no), la bicicleta, a peu, etc. Ara hi ha places d'aparcament a alguns accessos a la ciutat, combinats amb el metro i servei de préstec de bicicletes. Només esper que segueixin millorant el transport públic col·lectiu i posin més entrebancs al vehicle privat.
Valoració:1menosmas
Per Vianants primer !, fa mes de 10 anys
Que vagin a peu que és més saludable
Valoració:3menosmas
Per albert, fa mes de 10 anys
i això us sembla complicat? Veniu a Inca i sabreu què són malabaras i el caos circulatori.
Valoració:3menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris