muy nuboso
  • Màx: 17°
  • Mín: 12°
17°

Inversió Pública Assenyada

El propòsit d'aquest escrit és reflexionar sobre l'oportunitat i conveniència d'una eventual reapertura de la línia ferroviària Manacor-Artà, arran del ressò que ha tingut als mitjans de comunicació la iniciativa provinent de la Conselleria de Mobilitat. Dita línia Manacor-Artà fou inaugurada l'any 1921 i funcionà, conjuntament amb la línia Inca-Manacor, fins 1977, data en la qual, es decidí la clausura d'ambdues. La qüestió que cal plantejar-se es basa en l'evidència: les necessitats de la Mallorca de principis de segle XX; són les mateixes que les actuals? És prou clar que no ho són. Per tant, i partint de la idea que ens separen vuitanta-sis anys d'aquella primera inauguració, és forçós concloure que el traçat ferroviari Manacor-Artà no pot merament basar-se en la reapertura de l'antiga línia, sinó que resultaria molt més sensata la proposta i elaboració d'estudis previs que tenguessin presents diverses qüestions, com ara la necessitat (o no) que el tren que arribi fins a Cala Rajada hagi de passar indiscutiblement per Inca, o bé si no resultaria tal volta més interessant, pel factor temps, evitar-ho. Així mateix, seria bo estudiar un possible establiment d'enllaços de Manacor amb altres municipis, com ara Vilafranca, Montuïri, Algaida? etc, ... i fins a Palma. Vagi per endavant que no qüestionem l'arribada del tren a Artà. Som ferms defensors d'un transport ferroviari modern, àgil, ràpid i amb freqüències no exageradament dil·latades. Nosaltres, contribuents, únicament demanem una inversió pública assenyada.

Guillem Capó Picornell i Rosa Torrandell Pedrera (Rebuda per e-mail)

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris