L’OCB, CineCiutat, Joves per la Llengua i Casa Planas rebran 430.000 euros d'ajudes del Ministeri de Cultura

CineCiutat és una de les entitats que rebrà el suport del Ministeri de Cultura | Foto: E.P.

TW
0

El diputat de Sumar MÉS en el Congrés espanyol, Vicenç Vidal, ha destacat aquest dissabte la «bona feina» feta des del grup parlamentari per a aconseguir que el Ministeri de Cultura atorgui 430.000 euros a diferents entitats culturals de les Balears.

D'una banda, Vidal ha indicat que l'Obra Cultural Balear (OCB) obtindrà un total de 300.000 euros per a l'impuls de la seva «tasca imprescindible» per la llengua i la cultura catalanes a les Balears en «un moment històric especialment delicat».

D’altra banda, a través d'un fil en el seu compte de la xarxa social X, el representant ecosobiranista ha indicat que l'associació Xarxa Cinema -entitat gestora de CineCiutat- rebrà 50.000 euros. «Palma i Mallorca són culturalment millors gràcies a l'excel·lència d'aquest cinema popular i arrelat que acull moltes iniciatives», ha sostingut.

A més, per a Joves de Mallorca per la Llengua, entitat impulsora de l’Acampallengua i el Correllengua, es destinaran 30.000 euros. «La joventut crítica, compromesa, defensora del català i de la identitat i drets de les Balears ens fa millors com a societat», ha al·legat.

Finalment, en el cas de Casa Planas, Cultura li lliurarà 50.000 euros i Vidal ha destacat el seu «extraordinari treball» com a centre interdisciplinari de creació i interpretació artística de la Mallorca contemporània. «Aquests no són anys fàcils, però MÉS està on està perquè les Balears estiguin millor. Defensam la cultura i defensem les Illes Balears», ha sentenciat.