cielo claro
  • Màx: 19.5°
  • Mín: 7.31°

Juan José Hidalgo desafia els pilots d'Air Europa

"Una cosa és que es venguin places per acords comercials i una altra que s'externalitzi producció", ha asseverat l'empresari

32244
Hidalgo ha defensat la gestió d'Air Europa i no entén la vaga dels pilots. | Chema Moya

El president de Globalia, matriu d'Air Europa, Juan José Hidalgo, ha assegurat que la companyia aguantarà "indefinidament" la vaga convocada per part dels seus pilots per a tots els dilluns i dijous a partir del 22 de setembre. "La vaga és indefinida i l'aguantaré indefinidament", ha assegurat l'empresari, que ha avançat que, una vegada fixats els serveis mínims i els vols afectats, deixarà de vendre els bitllets per als vols afectats. Hidalgo ha qüestionat la repercussió econòmica real de les aturades, ja que segons la llei de vagues els seus vols de llarga distància estan protegits, i també els que tenen com destí les illes Balears i les Canàries.

"No hi ha raons per a la vaga", ha assegurat Hidalgo, que ha insistit que la companyia "no està externalitzant producció" i ha explicat que els acords en codi compartit amb Orbest, l'aerolínia d'Orizonia, per als vols entre les Canàries i la Península, tan estat retirats precisament per la pressió exercida per la secció sindical del Sindicat Espanyol de Pilots de Línies Aèries (Sepla). "Una cosa és que es venguin places per acords comercials i una altra que s'externalitzi producció", ha asseverat l'empresari de Salamanca, que també ha recordat que compartir codi en els vols "tampoc implica externalitzar".

Hidalgo ha defensat els plans de creixement de l'aerolínia i ha assenyalat que el 2010 s'han incorporat a la plantilla dos nous pilots i que el 2011 es contractaran un total de 18 pilots més. Ha recordat que en lloc de retallar producció, l'aerolínia està obrint rutes i incorpora avions. Sobre les acusacions del Sepla a propòsit de la presumpta intenció d'Hidalgo de vendre la seva participació en l'aerolínia, Hidalgo ha negat tal aspecte, però s'ha mostrat taxatiu en recordar que amb el seu capital pot "fer el que vulgui". No obstant això, ha assenyalat que Air Europa forma part de Globalia i que continua sent necessària per al grup. "Globalia és un grup i totes les seves parts són necessàries i complementàries".

Sobre altre dels motius esgrimits pels pilots per justificar les aturades, que és la presumpta degradació de dos comandants al copilots "per negar-se a trasgredir els límits de temps de treball i descans establerts per la normativa", Hidalgo ha assenyalat no saber res sobre això, però ha recordat que el lloc de comandant és un càrrec de confiança, una confiança que pot ser retirada per part de l'empresa si existeixen motius.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.