algo de nubes
  • Màx: 30°
  • Mín: 24°
29°

El Grup Matutes qualifica d'«acudit» totes les acusacions d'amiguisme

Diu que la seva oferta fou la millor des del punt de vista econòmic

El portaveu del Grup Matutes, Joan Lladó, va qualificar ahir d'«acudit» les acusacions d'«amiguisme» proferides contra la decisió d'adjudicar la naviliera Trasmediterránea a un consorci participat per les empreses de l'exministre d'Exteriors, Abel Matutes. El també conseller delegat d'una de les empreses del Grup Matutes va recordar que l'oferta presentada pel consorci liderat pel Grup Acciona va ser 31'5 milions d'euros superior a la següent i que el seu pla industrial va ser el «millor», segons es va considerar en el seu dia de manera unànime.

«Si aquests són els nostres amics, el millor és tenir a mà enemics, que ens surt més barat», va fer broma Lladó, després d'insistir que els qui critiquen l'adjudicació, per haver participat el polític eivissenc en un anterior Govern del Partit Popular, «es desqualifiquen a si mateixos, ja que la nostra oferta va ser econòmicament millor».

D'altra banda, Lladó va comentar que la «vocació» dels compradors de la naviliera és de «no abandonar mai» els serveis que realitza actualment a Balears. Amb tot, va assenyalar que l'empresa «adequarà» les seves línies de Balears a la Península i interinsulars a la demanda si així és necessari, una vegada que expiri el termini de manteniment de serveis mínims que estableix el contracte de privatització, que s'ha ampliat al 2008 per decisió dels mateixos compradors. Va precisar que en el futur pot ocórrer que determinats serveis tinguin una demanda superior o suficient per tal d'«autofinançar-se», com ha succeït recentment amb determinades línies de Menorca, o que algunes resultin deficitàries, una cosa que actualment no ocorre en cap dels serveis de les Illes, va apuntar.

El portaveu del Grup Matutes es va mostrar a favor que, si el Govern desitja mantenir línies no rendibles, ofereixi una sèrie de compensacions a les empreses que les realitzen o que convoqui un concurs públic a fi de garantir-ne la continuïtat. D'altra banda, Lladó coincidí en les intencions del grup comprador de potenciar el transport marítim incorporant-hi vaixells d'alta velocitat i cada vegada més confortables. Això no obstant, són moltes les veus crítiques que dubten de les intencions de la companyia, i fins i tot el Govern balear tem que el servei se'n pugui veure afectat negativament.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.