Els polítics, a excepció d'aquells que també són empresaris hotelers, foren absents durant tota la vetlada. A prop de 300 persones vinculades al sector hoteler participaren de l'aperitiu i el sopar-bufet que se celebrà a l'hotel Platja Esperança de Platges de Muro, propietat de José de Luna, que fou l'amfitrió de la vetlada.
Entre els assistents a l'acte hi havia el president de l'Associació Hotelera de Menorca, Francisco Mercadal; el vicepresident de la Federació d'Eivissa, Gonzalo Miragall; el president de Zontur, José Montañés, i el seu secretari general, Felipe Gaspart; el president del Foment de Turisme a Mallorca, Miquel Vicens; el president de la Caeb, Josep Oliver; el president d'Afedeco, Pau Bellinfante; el gerent d'Aviba, Victor Fernández; i el president de la Cambra de Comerç de Mallorca, Miquel Lladó, a més a més de destacats representants del sector com Ferran Porto, i representants de diferents associacions i entitats vinculades al sector turístic de Mallorca.
A les vuit del vespre, els hotelers, reunits en assemblea, aprovaren per unanimitat la reelecció del seu president Pere Cañellas, encara que els assistents hagueren d'esperar fins a les dotze i mitja de la nit per escoltar el discurs del nomenament, que va estar caracteritzat per les fortes crítiques a la gestió del Pacte de Progrés.
«He decidit no claudicar davant les dificultats. Vull assumir el compromís fins al final. Fa cinc o sis mesos no pensava fer aquest discurs perquè pensava que la meva intervenció a la festa de Nadal seria la darrera, però deu ser que tenc un component masoquista, explicà Cañellas.