algo de nubes
  • Màx: 17.47°
  • Mín: 8.9°
16°

Obres Públiques proposa construir el metro a Palma en lloc del tramvia

El conseller Ferrer creu que ofereix més possibilitats de trajectes i no afecta el trànsit

69692
Palma pateix una saturació de vehicles que ja no es limita a la temporada alta.

La Conselleria d'Obres Públiques valora l'alternativa del metro com a solució al problema del transport públic de Palma.
El conseller, Josep Antoni Ferrer, ja ha mantingut contactes amb l'Ajuntament de Palma per tal de cercar possibilitats d'implantació d'algun sistema de transport públic que pugui pal·liar la saturació de vehicles que viu actualment la ciutat, no només durant la temporada turística alta.

Les previsions de Ferrer són més ambicioses que la simple creació d'algunes línies de tramvia: «Allò més adient seria arribar a un consorci de transports públics format per Palma i els municipis més propers, amb una consideració de serveis d'àrea metropolitana. Cal tenir present que bona part de les necessitats de transport es traslladen als voltants de Palma, on resideixen nombroses persones que treballen a la ciutat. A més a més, Palma sempre exerceix com a focus d'atracció de tota casta d'activitats: econòmiques, administratives, comercials, culturals, esportives, d'oci, etc.».

Sempre que s'ha parlat de la instal·lació d'un tramvia a Palma, s'han apuntat tres destinacions clares: l'Arenal, l'aeroport de Son Sant Joan i el campus de la Universitat. No obstant això, Ferrer indicà que «les línies amb dos únics punts de partida i d'arribada, o poques aturades, tenen un risc: si el potencial usuari s'ha de desplaçar en cotxe per arribar-hi, finalment prescindirà del tramvia i continuarà amb el seu vehicle. És per això que s'han d'estudiar totes les alternatives amb l'Ajuntament de Palma en base a criteris tècnics, que ja és ben hora, i no descartar la construcció d'un metro».

El conseller d'Obres Públiques explicà que «un metro permet crear totes les aturades que es considerin oportunes. A l'hora de marxar pels carrers de Palma, és difícil pensar en un tramvia de, per exemple, set vagons. La seva circulació, aturades incloses, seria complicada de compatibilitzar amb la dels vehicles. A més a més, un tramvia superficial podria deixar de ser pràctic en pocs anys. Per contra, un metro pot circular pertot arreu i aturar-se onsevulla. Així, la gent sí pot prescindir del cotxe. D'altra banda, les obres del metro no causarien excessives molèsties perquè es fan a molts metres de fondària i, per això mateix, no afectarien els cables ni les conduccions dels diferents serveis: aigua i clavegueram, electricitat, telefonia, etc.».

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.