cielo claro
  • Màx: 29°
  • Mín: 22°
28°

El Parlament demana mesures per corregir la «masculinització» o la «feminització» dels estudis

La Comissió d'Educació, Recerca i Cultura del Parlament ha aprovat una Proposició No de Llei (PNL) per a reclamar al Govern que reforci la promoció de la Formació Professional per a corregir especialment els estudis d'alta concentració de persones del mateix sexe amb la finalitat d'evitar estudis «masculinitzats» o «feminitzats».

El text insta també a l'Executiu a introduir, en aquest sentit, la perspectiva de gènere en la promoció dels estudis per a allunyar-los dels estereotips, així com a introduir incentius i motivacions allunyats dels rols de gènere.

El diputat, Enric Casanova, ha ressaltat que hi ha una sèrie de professions en les quals s'aprecia un rol de gènere específic, com és el cas de les tecnològiques, les relacionades amb maquinària o les marítimes-pesqueres, que arriben a casos en els quals les dones només representen un 2 per cent de l'alumnat.

Aquest fet, molt més evident en l'FP que en altres etapes educatives, «pot provocar que les dones se sentin fora de lloc o visquin un rebuig social, plantejant-se fins i tot abandonar els estudis i consolidant la bretxa social», ha apuntat.

Per Casanova, el problema greu és la reproducció d'aquest patró, que fa que la situació es torni endèmica i dificulti avançar cap a una situació d'igualtat d'oportunitats.

Per part seva, la diputada, Glòria Santiago ha assenyalat que les dones no són presents en les carreres amb una major perspectiva d'ocupació futura i això és important perquè «perpetua la desigualtat laboral i professional».

A més, ha afegit, des de l'administració pública s'han d'establir tots els mitjans per a facilitar que aquests «vells estereotips» quedin en el passat.

Santiago ha destacat que l'equilibri en els estudis és el reflex de la societat i les aules puguin omplir-se també de meitat homes i meitat dones. «Al cap i a la fi això només pot portar coses bones: una societat molt més igualitària», ha conclòs.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per escach, fa 10 dies

Suposo que volia dir matemàtiques. Eh?

Valoració:0menosmas
Per Robert/a/i, fa 10 dies

Ah, em pensava que era per qüestió gramatical: químic/química, mestre/mestra, infermer/infermera, electricista/electricista, músic/música...

Valoració:0menosmas
Per Toni2, fa 11 dies

Resolt:
Matemàticas (aritmètica, geometria, àlgebra i trigonometria), física (especialment electricitat), química i un tant de biologia.

Valoració:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris