cielo claro
  • Màx: 26°
  • Mín: 20°
21°

Els gestors del TIB «treballaran per millorar» el nou sistema tarifari del tren

Representants de l’Associació d'usuaris del tren i del Consorci de transport de les Illes Balears (TIB) varen mantenir una reunió ahir dilluns per analitzar la situació del tren, quatre dies desprès de posar-se en marxa el nou sistema tarifari amb la targeta moneder.

A la reunió hi varen assistir el Director General de Mobilitat i Transport Terrestre Jaume Mateu, el director/gerent Maarten Johannes Van Bemmelen per part de l’administració pública.

Els representants de l’Associació d'usuaris del tren varen plantejar les mancances del nou sistema de targeta moneder que facilita una major mobilitat del passatge però que no ha complert les expectatives d'oferir-lo com a alternativa de transport públic i econòmic massiu.

L’associació d'usuaris del tren va denunciar públicament setmanes abans que el nou sistema implicava, en alguns casos, una pujada de tarifes encobertes, si bé s’han tengut en compte els perfils socials més necessitats.

Entre altres propostes es va demanar que el termini de bonificació pels usuaris amb un ús regular no s’esgoti al finalitzar el mes, o que se suprimeixi la penalització quan els usuaris no poden validar la sortida del trajecte. Propostes que de moment els responsables del TIB no han acceptat

Per últim es va incidir en que el transport públic ha de ser un bé social que cal ampliar a la majoria de la població, com una eina més de cohesió social i lluita contra l'emergència climàtica, i en cap cas s’han d’aplicar criteris comercials i mercantils.

Ambdues part es van comprometre a treballar per millorar aquest nou sistema que es troba en fase de validació.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Porqueret de Son Ciuró, fa 6 mesos

En temps den Bauzá es bitllet Manacor-Palma era mes econòmic

Valoració:3menosmas
Per brp, fa 6 mesos

Molt de compromís per fer-se la foto a premsa, però res de res a l'hora de la veritat. Dia primer de gener, cap responsable del CTM per ajudar els usuaris, el sistema tarifari ple d'errors informàtics que cobren en entrar i en sortir del transport públic, el personal d'informació que no sap respondre les queixes i els dubtes dels usuaris, el telèfon d'informació sobresaturat, el personal dels SFM sense prou formació a causa de la mala gestió del CTM, etc.
I a sobre, un encariment de les tarifes del transport públic abusiu.



Pensava que amb la gestió d'en J. R. Orta i en Bauzá ho havíem vist tot, però els d'ara es cobreixen glòria. Tanta sort que són socialistes, ecologiste i progressistes.

Valoració:7menosmas
Per Carme, fa 6 mesos

Seria bo que el nou sistema tarifari milloràs per a tothom, per als que no tenen la sort de poder desplaçar-se en tren, sinó en bus, també.

Valoració:3menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris