cielo claro
  • Màx: 15°
  • Mín:
12°

La velocitat màxima per circular per la Serra de Tramuntana serà de 60 km/h

La velocitat màxima per a circular per la carretera principal de la Serra de Tramuntana, la Ma.-10, entre Andratx i Pollença, es limitarà a 60 quilòmetres per hora. Aquesta mesura per a millorar a seguretat en aquesta via de muntanya ha estat acordada de manera conjunta per la Delegació del Govern espanyol a Illes Balears, la Direcció General de Trànsit, a través de la Prefectura provincial de trànsit, i el Consell de Mallorca.

L'objectiu és «reforçar la seguretat viària i estaran centrades en el col·lectiu de motoristes, per a evitar comportaments de risc per part de determinats usuaris i millorar la convivència els usuaris de la carretera i els veïns de la Serra de Tramuntana», segons han comunicat.

Segons expliquen, 'adopció d'aquestes mesures, consistiran «en la instal·lació de senyals horitzontals que defineixin clarament els trams on l'avançament està prohibit o permès, homogeneïtzar el límit de velocitat a 60 quilòmetres per hora, reforçar la senyalització del límit de velocitat o senyalitzar les corbes en trams més sinuosos i amb inconsistències de traçat, entre altres accions».

L'adopció de mesures per a limitar la velocitat i combatre la conducció temerària que alguns realitzen en aquesta zona, molt especialment en el tram entre Sóller i el Puig Major, ha estat des de fa anys una reivindicació veïnal i dels alcaldes de la comarca. A principis d'enguany una plataforma d'afectats va obtenir el compromís del Consell d'actuar en el marc de les seves competències i de consensuar altres mesures amb la resta d'administracions.

Delegació del Govern, DGT, Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil i Consell han mantingut diverses reunions davant les queixes veïnals rebudes pels sorolls i les situacions de risc que s'han continuat registrant, especialment per part de motoristes, malgrat les mesures ja adoptades, com a bandes rugoses i limitació de velocitat en trams. La DGT ja ha proposat la instal·lació de cartelleria que reforça l'advertiment de risc en trams perillosos, així com la intensificació de la vigilància.

També es pretén que els ajuntaments s'impliquin, especialment, en matèria de la normativa de sorolls. A més, la vigilància i els controls en la DT.-10 s'intensificaran amb l'ús de radars, cambres mòbils i drons.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Guiem, fa devers d'un mes

Mesura extraordinari, sobretot es renou. Algo que fa bé aquest desgovern...

Valoració:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris