algo de nubes
  • Màx: 23°
  • Mín: 20°
16°

Quins són els radars que més multen de les Illes Balears?

06-02-2020

Durant l'any 2019, els radars de la Direcció General de Trànsit (DGT) varen emetre 2.933.089 denúncies per excés de velocitat a tot l'Estat espanyol. Això suposa un increment del 13,3% sobre les realitzades en el mateix període de l'any anterior (2.588.125), segons revela un estudi realitzat per Automobilistes Europeus Associats (AEA), que atribueix aquest fet a l'activació de nombrosos radars, molts d'ells «apagats» en 2018.

Per territoris, el nou informe d'AEA destaca que els radars més actius s'han localitzat a Andalusia, amb 680.583 denúncies formulades i que representen el 23,2% del total; a Madrid, amb 373.078 denúncies (12,7%) i al País Valencià, amb 335.953 (11,4%). Per contra, els radars situats en la Rioja (39.024), Cantàbria (40.147) i Navarra (48.447) són els que menys denúncies han comptabilitzat.

El radar més actiu va denunciar prop de 60.000 conductors
Respecte dels radars que més denúncies varen formular el 2019, AEA assenyala en el seu informe que el radar més actiu de l'Estat es troba situat al km. 478,1 de l'AP-7, a l'altura de Sagunt (País Valencià), amb un rècord de 59.428 denúncies, el que suposa un increment en la seva activitat d'un 1.300% respecte al mateix període del l'any anterior.

50 radars posen gairebé la meitat de les multes de tot l'Estat
També AEA destaca en el seu estudi que només 50 radars, dels prop de mil que disposa la DGT, varen formular el 41,5% del total de denúncies (1.218.577). És el cas de dos radars situats a les Illes Balears, concretament un a Eivissa i un a Mallorca.

En la vuitena posició dels radars que més multen de l'Estat, en trobam un d'Eivissa situat a l'EI-600 (autovia de Sant Antoni), al quilòmetre 9,6, que ha acumulat aquest 2019 un total de 44.033 multes.

En la tretzena posició del rànquing tornam a trobar les Illes Balears, en aquest cas Mallorca, amb 26.704 multes posades mitjançant el radar que hi ha al quilòmetre 15,5 de l'autopista MA–1 en direcció a Santa Ponça.

Prevenció o recaptació?
A la vista de l'important nombre de denúncies formulades majoritàriament en autopistes i autovies, i no en les carreteres secundàries on es produeixen el 70% dels accidents amb víctimes, el president d'AEA, Mario Arnaldo, considera que la DGT hauria de replantejar la seva política de radars, ja que no s'està aconseguint l'objectiu d'evitar els excessos de velocitat, ni els accidents, convertint els radars en mers instruments de recaptació».

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris