nubes dispersas
  • Màx: 16°
  • Mín: 11°
14°

Un treballador de l'FNAC de Palma titlla de «maleducada» una clienta per parlar-li en català

Una clienta de l'FNAC de Palma ha fet saber a dBalears un nou cas de discriminació lingüística per part d'un dependent de la botiga. Els fets tengueren lloc aquesta passada setmana quan la clienta es dirigí a un dels treballadors en català i aquest li respongué: «Qué ha dicho?, no te entiendo. Ante todo educación, señora».

Després, demanà un full de reclamacions a un altre dependent, però finalment no l'arribà a posar per manca de temps. «És la darrera vegada que vaig a l'FNAC», ha apuntat la discriminada.

Cal recordar que aquest mateix diari ja va anunciar el mes passat, després de l'obertura de la botiga de la multinacional francesa, que es discriminava el català, ja que tota la retolació del local és només en espanyol. Per la seva banda, l'organització juvenil Mallorca Lliure també va dur a terme una acció per reclamar que l'etiquetatge també sigui en català.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente
Per Ni per internet, els penso comprar res més, fa dervers d'un any

Ni per internet, penso comprar res més a FNAC. En poc més d'un mes que duu oberta aquesta tenda a Palma, ja han tret defora a dos clients pel fet de ser mallorquins.
Si tant els molestam els mallorquins, que s'en vagin a Las Hurdes, a montar el seu comerç!

Valoració:11menosmas
Per Joan Miró Font, fa dervers d'un any

Necessitam més gent "mal educada"

Valoració:26menosmas
Per Sebastià, fa dervers d'un any

@ Marc.- Mira noi, llegint-te, trobo estrany que no hagis fet l'escrit en castellà, perque et falta el canto d'un duro per deixar-te caure i claudicar dels teus drets per no dir de traïr-los si és que ets nascut a aquesta terra.
Del teu comentari, no hi ha una sola línia que es pugui aprofitar, sense veure-hi a un pobre noi sense conviccions ni idees propies de gent cabal.

Valoració:13menosmas
Per Jacme, fa dervers d'un any

Resposta al Biel:
No, Biel, hem de canviar de xip: Com a client la teva relació és amb l'FNAC, i l'FNAC no pot posar de cara al públic algú que no entén el català, per molt educat que sigui. Canviar al castellà és renunciar als nostres drets lingüístics i avalar la minorització. Tenim uns drets i els hem de fer valer. I més a casa nostra. Salut.

Valoració:14menosmas
Per jbm, fa dervers d'un any

. És clarament colonialista el fet que a un territori hi hagi una llengua amb un grau d'obligatorietat de coneixement superior al grau d'obligatorietat de coneixement de la llengua pròpia dels indígenes d'aquell territori. Per això volem que el coneixement de la nostra llengua hi sigui, com a mínim, tan obligatori com ho és, actualment, el coneixement del castellà

Valoració:11menosmas
Per Biel, fa dervers d'un any

He llegit algun comentari que diu que hi ha gent que acaba d'arribar a Palma i no ha de saber sa llengua: ho puc entendre. Ara bé, allò que no entenc és la resposta maleducada d'aquest individu perquè no entén la llengua de la gent de la ciutat... Si no l'entén, que li digui amb educació, i estic segur que el 99,99% dels clients li canviaran al castellà. Si no és capaç de fer-ho, no sé que c...ns hi fa a Palma de cara al client. Estic disposat a canviar de llengua però, no estic disposat a que un flipat em digui maleducat per emprar-la a ca meva.

Valoració:25menosmas
Per ratjada, fa dervers d'un any

Jo ho tenc clar. Amb mi han acabat de fer negoci. S´ha acabat.

Valoració:24menosmas
Per Marc, fa dervers d'un any

Ja tenim es Trolls donant pel sac. Es trist que aixo sigui noticia, igual ja se sap que aquest diari si no pagues lmpost revolucionari amb anuncis es dedica a criminalitzar (ex comercial)
Son 100 persones currant aviam si les contracte el petit comerç .. rucs que sou uns rucs

Valoració:-27menosmas
Per Alvaro Albadalejo, fa dervers d'un any

Amb no anar mes a cap fnac arreglat !!

Valoració:23menosmas
Per Marc, fa dervers d'un any

Em fa vergonya veure tot l'odi permanent de gent que creu que impossar els seus ideals es correcte, a la vida les coses no son blanques ni negres, els traballadors son persones i com tots tenen les seves coses bones i dolentes. Si una persona marxa a Mallorca per traballar i encara no domina la llengua, que feim?? Clar es millor cagarse en la seva... pq aixi ens sentim mes contents i satisfets amb la nostra vida de m.... tot el que comenteu aquí es exageracions i fets no contrastats, els treballadors del Fnac son bona gent, amables i fan tot el possible per fer la seva feina bé i amb un somriure i així poder viure una vida (ja que tots sabem que a Mallorca no es barata!). El tema del petit comerç completament d'acord per moltes coses es millor anar als comerciants locals, pero per moltes altres que ells no poden oferir, solucions com Fnac i altres ens ajuden a tenir la vida comode que tenen, els que passeu tot el dia inventat i llegint aquestes coses. Si vols seguir comprant al petit comerç ho pots seguir fent ningú amenaça de mort per que entris a un centre d'aquets. I a veure si comencem mes a veure el global de les coses i no a mirar de una forma simplista. Penseu mes en com es sent la gent que esta a fora treballant i no domina encara la llengua... tot l'esforç que fan per aprende ràpid i sacrifis que fans alguns al estar enfora (familia, amics, parelles...) i no penseu tant en el fet de ostressss una persona del Fnac no m'ha parlat en català! Feisss pena si no podeu parlar 5 min de la vostra vida en castellà per fer mes fàcil una situació a la vida en general!

Valoració:-34menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris