nubes
  • Màx: 20°
  • Mín: 20°
20°

El Govern preveu destinar 1,4 milions a ampliar la plantilla de maquinistes i augmentar les unitats de tren

El Servei Ferroviari de Mallorca (SFM) preveu destinar 1,4 milions d'euros a ampliar la plantilla de maquinistes i a augmentar les unitats de tren per a augmentar freqüències, segons ha anunciat aquest dijous el conseller de Mobilitat i Habitatge, Marc Pons, durant la seva intervenció en la Comissió d'Hisenda i Pressupostos del Parlament.

L'ens ferroviari de l'illa de Mallorca incrementa la seva partida d'inversions en un sis per cent respecte a 2019, amb 21,7 milions d'euros que permetran, per exemple, la posada en marxa de les unitats de recuperació d'energia o inversions en estacions, com per exemple l'aparcament de l'estació de Santa Maria, entre altres, o continuar amb la supressió de passos a nivell.

SFM tendrà un pressupost de 93,5 milions d'euros, amb el qual està previst iniciar les obres del metro al Parc Bit i també la renovació de la subestació de Son Costa. La Direcció General de Mobilitat disposarà el 2020 d'un pressupost de 111,53 milions d'euros, dels quals es transfereixen 15,5 milions al Consorci de Transports de Mallorca i altres 63,2 a Serveis Ferroviaris de Mallorca, que completen els seus pressupostos amb els ingressos del servei que presten. El 2020 s'ha previst també redactar el projecte executiu d'ampliació del metro fins a Son Espases (per a la redacció del qual es destinen 277.695 euros) per a poder licitar les obres el 2021.

En mobilitat, el repte «més gran» de 2020 serà, segons Pons, la posada en funcionament del nou servei d'autobús per carretera de Mallorca. En aquest moment s'està en fase de signatura dels contractes amb les tres adjudicatàries dels tres lots de les noves concessions (un ja materialitzat i els altres dos en els pròxims dies) i comença la fase per part de les empreses de preparar el servei. La previsió és que estigui operatiu en el segon semestre de 2020.

Les ampliacions de la xarxa ferroviària amb la línia Palma-Llucmajor- Campos i el futur tramvia de la badia de Palma, que preveu unir la plaça d'Espanya amb l'aeroport i l'Arenal de Palma, començaran a prendre forma el 2020, segons Pons. A la preparació d'aquests nous projectes es destinen 200.000 euros i un milió d'euros, respectivament.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Guillem Fullana Vanrell, fa 11 mesos

El conseller de Mobilitat i Habitatge, Sr. Marc Pons, ha anunciat que el Servei Ferroviari de Mallorca (SFM) preveu destinar 1,4 milions d'euros a ampliar la plantilla de maquinistes i a augmentar les unitats de tren per a augmentar fre-qüències, i ni un sol EURO per l'accessibilitat dels accessos als vagons des de les andanes de les estacions de metro i de tren de Mallorca. Les persones usuàries de cadira de rodes no tenim dret a utilitzar el tren i metro, em deman!

1. La Llei 3/1993 per a la millora de l’accessibilitat, BOCAIB núm. 62 del 20-05-1993, a la Disposició Transitòria primera, apartat 1, deia el següent:
1.- En el termini no superior a 15 anys s’hauran d’adequar a la llei present els següents espais i edificis construïts o projectats abans que aquesta comenci a vigir:
a) Carrers, parcs, jardins, places i espais públics.
b) Edificis d’accés al públic de titularitat pública.
c) Edificis d’accés al públic de titularitat privada.
d) Igualment, s’hauran d’adequar, en el mateix termini, els mitjans de transport públic de passatgers.
2. La Disposició transitòria primera del decret 96/1994 de 27 de juliol, BOCAIB núm. 115 de 20-9-1994, també fixava l’obligació que abans del 21 de maig de 2008, s’hauran d’adequar a aquest reglament:

1. D'acord amb l'apartat primer de la disposició transitòria primera de la Llei 3/1993, de 4 de maig, abans del 21 de maig de l'any 2008, s'hauran d'adequar a aquest Reglament els mitjans de transport, els espais i els edificis construïts o projectats amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquest Decret:
a) Carrers, parcs, jardins, places i espais públics.
b) Edificis d'accés al públic de titularitat pública.
c) Edificis d'accés al públic de titularitat privada.
d) Els mitjans de transport públic de passatgers.

3. Més posteriorment, el decret 20/2003, de 28 de febrer, BOIB núm.36 de 18 de març de 2003 a la seva disposició transitòria única, també fixava l’obligació que abans del 21 de maig de 2008, s’hauran d’adequar a aquest reglament:

1. D'acord amb l'apartat primer de la disposició transitòria primera de la Llei 3/1993, de 4 de maig, abans del 21 de maig de l'any 2008, s'hauran d'adequar a aquest Reglament els mitjans de transport, els espais i els edificis construïts o projectats amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquest Decret:
a) Carrers, parcs, jardins, places i espais públics.
b) Edificis d'accés al públic de titularitat pública.
c) Edificis d'accés al públic de titularitat privada.
d) Els mitjans de transport públic de passatgers.

Una vegada més, l’Administració Pública, en aquest cas la Conselleria de Mobilitat i Habitatge, incompleix les normatives d’accessibilitat des del 20 de maig de 1993 fins ara en quan a l’accessibilitat del servei ferroviari de Mallorca, transport públic de passatgers.

Si les Administracions Públiques no són exemplars amb l’accessibilitat en els mitjans de transport públic de passatgers com com ho poden ser amb els de titularitat privada: el tren de Sóller i tramvia al Port. També, denunciat pública-ment des del 20 de maig de 1993, i encara no és accessible per a tothom.

Després de viatjar 17 vegades amb el tren i metro des de Palma a Es Pont d’Inca en una sola ocasió el conductor s’ha parat davant la línea groga pintada a l’andana i he pogut baixar sobre la plataforma metàl•lica instal•lada a posta per a persones amb mobilitat reduïda.

Les moltes queixes personals que he fet a la Secretaria de la Conselleria, per aquest motiu, no han servit de res, perquè tot continua ben igual.

Davant aquestes anomalies de manca d’accessibilitat ,jo em deman pública-ment, no seria més ètic i políticament correcte, reconèixer la manca de volun-tat política de fer accessible el servei ferroviari de transport públic de passatgers i retirar, d’una vegada, els símbols internacionals d’accessibilitat que hi ha penjats als vagons primer i darrer de cada comboi.

I per una altra banda, em crida molt l’atenció el gran interès amb la posada en funcionament del nou servei d'autobús per carretera de Mallorca, quan es deixa de potenciar l’accessibilitat universal al tren i metro. Esper que tots els autobusos de les noves flotes de les tres adjudicatàries dels tres lots de les noves concessions siguin accessibles per a tothom, en compliment de les normatives d’accessibilitat i molt especialment de la Llei 8/2017 d’Accessibilitat Universal.
Ben cordialment,
Guillem Fullana Vanrell
Mallorca Accessible per a Tothom
Es Pont d’Inca, 15 novembre de 2019

Valoració:0menosmas
Per guillem, fa 11 mesos

Malament anem si dues obres de luxe i cares, com son el metro al Parc Bit i Son Espases, que tenen poca previsió d'aflència d'usuaris, son prioritaries. Després de la milionària inversió del ib-salut a Son Espases per a facilitar i ampliar l'oferta gratuita d'aparcaments de cotxes, la utilitzaciò del bus amb un trajecte més eficient que el Metro, ha baixat aproximadament un 20% i la gran inversió de metro anunciada, no corregirà la situació.

Valoració:1menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris