cielo claro
  • Màx: 16°
  • Mín: 15°
15°

El GOB demana la retirada i suspensió del projecte de la Ronda Nord d’Inca

12-11-2019

El GOB ha presentat al·legacions al tràmit ambiental de la nova proposta de reserva viària per la Variant Nord d'Inca. Un projecte modificat que contempla el tram entre la carretera de Selva i Alcúdia, que «ha estat reduít i repensat, amb bon criteri, per part de l'Ajuntament d'Inca però que tot i així, atenent l'assumpció de la situació real d'emergència climàtica trobam, a dia d'avui, totalment injustificable».

Tal com expliciten els documents posats a informació pública la necessitat de desenvolupament de la Ronda Nord d’Inca ve determinada pel Pla Director Sectorial de Carreteres que és el que fixa la necessitat d’aquest desenvolupament. Un pla de Carreteres, modificat al 2009, que manté inamovible el plantejament de creixement infraestructures viàries del primer pla de carreteres aprovat al 1998. «Un pla obsolet, tant des del punt de vista de plantejament viari, al marge de qualsevol plantejament o planificació integrada de la mobilitat a la illa, que respon a un model urbanístic i territorial expansiu de grans creixements que a dia d’avui, amb l’assumpció de la situació d’emergència climàtica i conscient del caos generat per l’excés del parc de vehicles a la illa, i concretament a Inca, requereix ser desbancat radicalment», han remarcat.

És evident que la reserva plantejada millora substancialment les condicions i impactes del que s’havia plantejat amb anterioritat com a Ronda Nord i a la qual el GOB ja va presentar al·legacions al seu moment. No obstant això, el GOB considera que la situació actual d’emergència «no ens permet seguir continuant amb les inèrcies de planificació infraestructures totalment insostenibles des del punt de vista ambiental, sobretot pel que fa a la continuació d’un model de mobilitat només enfocada en al construcció infraestructures pel transport privat per carretera, amb projeccions de carreteres al voltant de nuclis urbans que no afavoreixen la integració en l’escala urbana i condicionen la implementació d’altres estratègies integrals de mobilitat plantejades des de l’actual paradigma de crisi ecològica i ambiental».

Per tant, el GOB demana la retirada de qualsevol plantejament de nova infraestructura viària, suspendre l’actual PDS de Carreteres i l’impuls i la implementació i dotació pressupostària del Pla Director Sectorial de Mobilitat de les Illes Balears i la redacció i aprovació urgent de la Llei de Mobilitat sostenible anunciada en la declaració d’Emergència Climàtica de les Illes Balears, feta el divendres passat dia 8 de novembre pel Consell de Govern. «No té sentit que ara mateix s’inverteixin doblers públics en projectes que responen a un model de compromet les opcions més sostenibles de transport que han de tendir necessàriament a la disminució i dissuasió del transport privat per carretera».

En aquest sentit troben totalment denunciable que encara «es pretengui justificar la creació de la variant com un efecte positiu en relació a la problemàtica del canvi climàtic per la major eficiència (relativa i temporal) del trànsit, contribuint així a una disminució de les emissions».

Per tot això, el GOB demana:

  • La retirada i suspensió de la tramitació de qualsevol del projectes prevists en el Pla Director Sectorial de Carreteres, 2009, i concretament de la variant Nord d’Inca i que, atesa l’assumpció de la situació real d’emergència climàtica
  • Que no s’inverteixi cap dobler públic en infraestructures que responen a un model expansiu tant en l’ús del transport privat per carretera, com en l’ocupació de sòl rústic fèrtil per noves infraestructures viàries que no responguin a models més integrats i sostenibles de mobilitat que representin una alternativa real a la massificació i ús/abús del cotxe privat
  • I que la Comissió Balear de Medi Ambient insti a Consell de Mallorca i Govern de les Illes Balears, a suspendre l’actual PDS de Carreteres i l’impuls i la implementació i dotació pressupostària del Pla Director Sectorial de Mobilitat de les Illes Balears i la redacció i aprovació urgent de la Llei de Mobilitat sostenible anunciada en la declaració d’Emergència Climàtica de les Illes Balears, feta el divendres passat dia 8 de novembre pel Consell de Govern.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris