El Grup Balear d'Ornitologia i Defensa de la Naturalesa (GOB) ha demanat a la Comissió Balear del Medi Ambient (CBMA) que insti al Ministeri espanyol que no autoritzi cap projecte aeroportuari que «pugui implicar un increment d'operativitat, vols o passatgers» a l'Aeroport de Palma donada la situació «d'emergència climàtica».
Des del GOB han detallat que en la sessió d'aquest dijous del subcomitè d'Avaluacions Ambientals s'ha exposat la contestació a la consulta sobre el projecte 'Redisseny de maniobres d'entrada i sortida instrumentals per a l'aeroport de Mallorca'.
Així, per la seva part demanen que es tengui en compte la situació d'emergència climàtica global per la qual, de fet, s'ha convocat la primera vaga mundial pel clima el divendres 27 de setembre.
Per a justificar la seva posició, els ecologistes han posat l'accent en «la incidència contrastada» de l'aviació en termes d'emissió de gas d'efecte d'hivernacle (GEI), tal com posen de manifest les dades publicades per 'Transport and Environment' i que en el cas de les Illes, va «molt vinculat al model econòmic de l'illa».
El GOB demana que no s'autoritzi cap ampliació de l'Aeroport de Palma
COMENTARIS
Pàgina 1 de 1
Pàgina 1 de 1
Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).
Trobo una bona decisió, oposar-se a l'ampliació de l'aeroport. Jo penso que als illencs us cal fer una proporció entre habitants i visitants. I ho dic basant-me en que sospito que els interesos no son de cara a la població sino als que precisament no hi viuen i que ténen el seu negoci-xiringuito sense importar-els-hi les servituts que aixó comporta. Si hi hagués una bona relació en quant a sostenibilitat del medi ambient, la quantitat dels visitants seria més baixa en nombre però millor en guanys, econòmics i de qualitat de vida. No us deixeu fotre.