algo de nubes
  • Màx: 20°
  • Mín: 19°
20°

Docents pel Futur demana a mestres i professors que s'uneixin a la vaga mundial pel clima

17-09-2019

El col·lectiu Docents pel Futur ha celebrat aquest dilluns una reunió conjunta del grup coordinador amb membres de les diferents comissions de treball creades. La reunió s’ha centrat en les actuacions previstes per a la setmana del 20 al 27 de setembre, una setmana de mobilitzacions global a favor del clima i de la Terra.

De la reunió han sortit una sèrie de propostes que Docents pel Futur farà arribar als centres escolars i al col·lectiu docent:

1. Proposar als docents, les escoles, instituts i centres d’ensenyament adherir-se a la campanya Escoles pel Futur. L’adhesió a aquesta campanya ha de respondre a una voluntat d’incorporar el compromís ambiental a la pràctica educativa i a la gestió dels centres. Les adhesions dels docents a Escoles pel Futur es podran materialitzar amb fotografies que es difondran per mitjans de comunicació i xarxes socials, i equivalen a un compromís de treball a favor del medi ambient.

2. Convocar els docents a la concentració de divendres 20 de setembre (18 h, plaça de Cort), organitzada per grups ecologistes de Mallorca (GOB, Terraferida, Fridays for Future, Extinction Rebellion, Amics de la Terra, Plataforma Anti-Autopistes, LINCC i Docents pel Clima) i que marcarà l’inici a Mallorca de la Setmana Global d’Acció pel Clima.

3. Convidar els docents a fer, durant al setmana 20-27, activitats als centres educatius entorn de la crisi climàtica i el medi ambient i a compartir-les, de manera que es faci visible el compromís de l’escola amb la nova resposta global a la crisi ambiental i a fi d’anar creant una xarxa d’Escoles pel futur plena de contingut.

4. Demanar als docents que participin a la vaga o a l'aturada de tres hores convocades pels sindicats d’ensenyament per al 27 de setembre. Docents pel futur entén que la participació en aquesta vaga, que és una de les opcions d’aquesta setmana de mobilitzacions, és un gest valuós de suport a la joventut que es mobilitza pel seu futur i és una manera de participar en un moviment global que cada vegada ha de ser més fort.

5. Proposar als centres educatius la celebració d’activitats simbòliques per a dia 27. Aquesta proposta és complementària a la vaga, ja que els estudiants de fins a 2n d’ESO han de quedar als centres. Docents pel futur proposarà al professorat que quedi als centres que faci amb l’alumnat actes simbòlics com llegir textos o cantar cançons al·lusives a la necessitat de protegir el medi ambient.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Joan Bover Serra, fa 23 dies

Com a docent, estic seguint amb preocupació l’onada de vagues contra el canvi climàtic promogudes per estudiants i ara, a més a més, encoratjades per una part del professorat.

Aquestes professores, la majoria amb molts d’anys d’experiència i bona feina, saben perfectament què hi ha darrera les vagues d’estudiants. Saben que si féssim un càlcul de l’alumnat que, amb l’excusa de la vaga, es passa el dia a ca seva dormint, jugant, xatejant o avançant tasques acadèmiques, els números farien empegueir. Saben, perquè moltes d’elles eren a l’Assemblea de Docents, que una vaga d’un dia no arregla absolutament res. Saben, perquè entre elles hi ha professores d’Història, que les vagues són una arma que les empreses temen, però que amb l’alumnat, precisament perquè no mou doblers, el seu efecte és molt migrat, si no directament nul.

Em preocupa la ingenuïtat del GOB (del qual som soci) quan hi dona suport i, encara més, la de les professores quan confonen mobilització amb inacció. ¿Què arregla una vaga pel clima? Una manifestació mostra un descontent. Però ¿una vaga d’estudiants? Siguem sincers: ¿el jovent s’hi sumaria tan gustosament si la manifestació es convocàs l’horabaixa? ¿O l’entrenament de futbol hi passaria per davant? Quan les professores afirmen que una vaga d’estudiants demostra “esperit crític” i “exigències als governants” es deixen dur, crec jo, per un entusiasme no fonamentat que podrien dedicar a altres tasques: engrescar l’alumnat a enrolar-se en una ONG, fer-los llegir premsa, encetar una feina col·laborativa sobre un tema mediambiental, fer-los auditar el centre educatiu... ¿Que ja ho fan la resta de l’any? No basta. I no ho podran fer aquest dia perquè l’alumnat no hi serà. Llàstima: una hora de classe no feta no es recupera mai.

Sé de què parl: a l’època TIL, jo vaig fer vaga les tres setmanes que va durar, amb les conseqüències econòmiques corresponents i una represàlia que va durar anys per part de la directiva del meu centre educatiu d’aleshores. Per tant, sé quan i com s’ha de fer una vaga. I després de 28 de feina, també sé el valor que tenen 55 minuts de classe. Cada sessió compta perquè tota pedra, tota, fa paret. L’aire i el fum no.

Valoración:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris