La Comissió Europea ha considerat que l'Estat espanyol no podia reclamar l'extradició de Josep Miquel Arenas, Valtònyc, amb un Codi Penal posterior als fets pels quals va ser condemnat. Així ho ha informat aquest dilluns el portal Ara i el mateix Valtònyc.
Segons ha explicat, en la vista oral del cas prejudicial al Tribunal de Justícia de la Unió Europea, l'executiu europeu s'ha posicionat en línia amb els arguments de la defensa del raper mallorquí, defensant que Espanya no va fer correctament l'euroodre automàtica de Valtònyc. Per contra, Espanya, Bèlgica i la fiscalia belga han sostingut durant la vista que el Codi Penal que cal tenir en compte és el vigent en el moment d'emetre l'euroodre. Per la seva banda, l'advocat general del TJUE anunciarà les seves conclusions sobre el cas el 26 de novembre.
Cal recordar que l'Estat espanyol va demanar l'extradició del cantant pel delicte d'enaltiment del terrorisme, però la legislació europea només permet aquesta via ràpida per crims castigats a l'estat en qüestió amb almenys tres anys de presó.
Valtònyc va ser condemnat a dos anys de presó pel delicte d'enaltiment del terrorisme amb la llei espanyola del 2012, però quan es va emetre l'euroordre la pena màxima que marcava el Codi Penal era de tres anys, ja que va ser reformada el 2015.
En Josep Miquel MAI tornarà a Espanya, com altres persones sobradament preparats/des que senzillament fugen d'un estat que ens oprimeix fins a l'impossible per a la vida i la subsistència. Us recoman que mireu al vostre entorn i observeu quants han fugit a altres països europeus (Anglaterra, Alemanya, Suècia, Dinamarca, ...i sempre són els millors preparats. A la meva filla li he dit: surt, fuig al món lliure i miris enrera perquè no val la pena plorar per una terra que ni té remei ni en vol tenir.
Dic això perquè en J. Miquel és enginyer informàtic i segur que es guanya, i molt bé, la vida fora d'aquí i no serà perseguit per la seva ideologia o paraules; mentrestant noltros seguirem plorant pel que no fórem capaços de fer.