cielo claro
  • Màx: 28°
  • Mín: 26°
28°

El Govern obre 12 expedients a 9 aerolínies el 2018

27-03-2019

El Govern va obrir 12 expedients sancionadors a nou aerolínies en 2018, dels quals cinc ja s'han resolt amb una multa per a quatre companyies, fins els 16.100 euros.

Els altres set expedients continuen en tramitació, segons dades de la Direcció General de Consum facilitades pel Govern en resposta a una qüestió del diputat de MÉS per Menorca Nel Martí.

Dels procediments conclosos, la major de les sancions imposades per expedients oberts el 2018 va anar a Qatar Airways, multada amb 8.750 euros per clàusules «no show». Aquestes clàusules suposen que si un passatger no utilitza un trajecte d'anada o d'enllaç la companyia aèria cancel·la automàticament la resta de trajectes dins el mateix bitllet i, per tant, l'usuari els perd encara que els hagi pagat.

Cal recordar que el Govern va multar Iberia amb 448.000 euros per clàusules d'aquest tipus, en un expedient obert en 2017. Aquesta clàusula vulnera una norma estatal -el Reial Decret legislatiu 1/2007-, una autonòmica -la Llei 7 / 2014- i, a més, ha estat declarada com abusiva pel Tribunal Suprem.

D'altra banda, Consum també va sancionar Ryanair el 2018 amb 2.250 euros de multa per no admetre el canvi d'un abonament per tenir aplicat el descompte de resident, i amb altres 2.250 euros per no indemnitzar un passatger pels danys a la maleta.

En 2018 també es va obrir un expedient a Condor Flueddinst per tenir una línia telefònica d'atenció al client de cost per a l'usuari superior a la tarifa bàsica, que va culminar en una sanció de 2.000 euros; i a Norwegian Air Shuttle per negar-se a la devolució de despeses de passatgers per perdre un vol contractat per la companyia com a conseqüència d'una informació errònia, pel que ha recaigut una multa de 850 euros.

A més, estan pendents de resolució expedients sancionadors a Vueling per no indemnitzar un passatger per la destrucció de l'equipatge, per cobrar al passatger per un error en el nom i per no disposar de fulls de reclamació; a Etihad Airways i Iberia Express per clàusules «no show»; a Iberia per obligar el consumidor a pagar per la selecció de seients; i a Transavia Airlines per tenir una línia telefònica d'atenció al client de tarifació addicional.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Sebastià, fa 3 mesos

I jo pregunto : els diners de les multes, a on van a parar? Es rescabalen els diners als viatgers perjudicats? Es una multa disciplinaria que el que fa és actuar d'impost a canvi del permís de seguir estafant? I així, amb els bancs, les companyies de serveis, llum, gas, telefon,... I viva epaña

Valoración:0menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris