llovizna
  • Màx: 15°
  • Mín: 14°
15°

La gratuïtat del túnel de Sóller redueix el trànsit pel Coll

28-12-2018

La gratuïtat del túnel de Sóller des del passat 29 de desembre de 2017 ha permès reduir el trànsit que circulava pel Coll i que ara ho fa per la Ma.-11, ja que els 1.200 vehicles que diàriament utilitzaven l'antiga carretera ara passen pel túnel.

Segons dades de la Institució insular, si la intensitat mitjana diària (IMD) el 2017 va ser de 6.950, s'espera que, en tancar aquest exercici, aquesta xifra no s'incrementi significativament.

El president del Consell de Mallorca, Miquel Ensenyat, ha assegurat que «encara que quedaven pocs anys de contracte es va tirar endavant el rescat del túnel perquè amb l'excusa de la via de servei es volia prorrogar el contracte» i ha destacat que «hi ha hagut un increment de trànsit que es deu al fet que abans aquests vehicles passaven pel Coll».

La consellera insular de Territori i Infraestructures, Mercedes Garrido, ha explicat que s'està acabant la fase de licitació dels grups electrògens que donaran suport al sistema elèctric per si caigués i també està en fase final la instal·lació d'hidrants.

A més, Garrido ha anunciat que el mes vinent de gener es presentarà l'Estudi d'alternatives de vies d'emergència, que preveu una via d'evacuació i que es podrà implementar gràcies al finançament que es negociarà amb el Ministeri de Foment.

La inversió serà de gairebé 29 milions d'euros i l'objectiu és aconseguir una infraestructura segura i ajustada a la legislació vigent.

Antecedents

El Ple del Consell va aprovar el passat 22 de desembre de 2017, l'acord pel qual es fixava el dia del rescat del túnel i el seu cost.
Amb 21 vots a favor (PSIB, MÉS per Mallorca, Podem i El PI) i 12 vots en contra (PP i Cs), la proposta va tirar endavant.

A la fi d'any, el túnel de Sóller tenia el peatge més car de l'Estat espanyol, si bé gràcies al rescat de la infraestructura per valor de 16,29 milions d'euros aquesta situació va canviar i actualment és gestionat directament per la Institució insular.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per guillem, fa 4 mesos

Amb la suma de les despeses públiques per a millorar i augmentar les facilitats dels usuaris del cotxe privat ( Son Espases, tunel de Soller, ampliacions de carreteres, ...) tindrem per comparació a la inversió per a facilitar l'us del transport públic, quina és la prioritat política de transport a Balears.

Valoración:2menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris