nubes
  • Màx: 16°
  • Mín: 16°
17°

El GOB alerta de la nova variant prevista a Campanet

17-09-2018

El GOB ha alertat aquest dilluns d'una nova carretera de 80km/h de 20 metres d'amplada, que «no arreglarà els problemes de mobilitat de Campanet i destrossarà el sòl rústic per on pretén passar». «Un projecte no justificat, amb un impacte crític al paisatge pintoresc de la Serra de Tramuntana. Més del model de carreteres obsolet PP-UM».

Campanet té problemes de mobilitat

El GOB ha explicat que Campanet sí que té problemes de mobilitat però són per la «manca d'una estratègia de mobilitat adequada, per una trama urbana que obliga que el trànsit de vehicles es concentri especialment en l'eix principal, atesa la falta de connexió dels vials laterals, molts d'ells sense acabar de completar - la qual cosa dificulta i congestiona les vies existents -, amb una manca de connectivitat entre els diferents barris, i amb una mancança de zones d'aparcaments que provoca la saturació de vehicles».

Per tant, els ecologistes entenen que el que es proposa «implica la creació de nous problemes, més que no pas la solució de les existents».

La tipologia de via prevista, no es correspon a la concepció de ronda urbana, sinó és una nova carretera que travessa sòl, majoritàriament rústic, amb els impactes greus que això comporta, especialment des del punt de vista de consum de territori, però també, i donada la localització del projecte, en relació a l'impacte paisatgístic i patrimonial.

Des del GOB reclamen que es descarti aquest projecte i es replantegi des del punt de vista i a escala del municipi i no només pensant en el trànsit de vehicles sinó concebut com un element d'integració, per a facilitar la mobilitat urbana i interurbana atenent tots els modes de transport i prioritzant els no motoritzats.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Francesc Aguiló Pon, fa 7 mesos

Coincidesc amb el Gob en que Campanet té problemes de mobilitat, però no en part de les seves afirmacions, alguna de les quals al meu parer son erronies i que poden dur a conclusions que també me semblen en part desacertades. Quan diu que "manca connexió dels vials laterals , molts d'ells sense acabar de completar"...Això no és cert. No hi ha a Campanet vials laterals sense acabar de completar, Lúnic vial laterial que les normes dels anys 90 preveien connectar amb la carretera de Moscari a través del carrer Major, va ser rebutjat per 1080 ciutadans campaneters en un referendum convocat a l'efecte. La proposta només va tenir 218 vots favorables. L'Ajuntament llavors va plantejar una alternativa que passes per darrera les actuals instal.lacions del poliesportiu i és on ara el Consell hi disenya la seva carretera alternativa. A mí personalment me sembla que aquesta alternativa ajudarà molt a la descongestió i favorirà la mobilitat, ja que d'una banda treura del poble el transit de pas que no necessitarà passar pel centre i d'altre banda dona una alternativa d'accés a la carretera general sense passar pel centre del poble a un aprox. 60% de la població. Una altre cosa és que els paramètres de la construcció d'aquesta nova carretera siguin excessius, que aquí, ja no m'atrevesc a dir-ho. Pot ser seria suficient una carretera amb menys ocupació, però aquest tema ja se m'escapa de les mans. La solució plantejada, respon basícament al que han plantejat els diversos consistoris durant els darrers 25 anys, una vegada descartada la conexió amb el carrer major, rebutjada per la població l'any 1992 com ja he explicat. I sembla ,sino l'element ideal, sí bastant adequat per millorar la mobilitat, després de les mesures de peatonització del centre i la construcció d'uns 150 aparcaments que ja té practicament enllestits l'ajuntament. De fet una 80 d'aquests aparcaments nous ja funcionen.

Valoración:3menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris