algo de nubes
  • Màx:
  • Mín:

El GOB i sis col·lectius de defensa del territori més demanen que es paralitzi l'autopista Llucmajor-Campos

Una de les empreses adjudicatàries (COPISA) surt a 36 sentències i sumaris penals relacionats amb sonats casos de corrupció a Catalunya.

23-08-2018

El Govern del Consell de Mallorca, format per MÉS-PSOE-Podem, aprovà el 2017 la continuació de l'autopista de Llevant en 9 kilòmetres, entre Campos i Llucmajor. El projecte es va adjudicar a la UTE COPISA-AFEX. Aquesta adjudicació va quedar despús-ahir ratificada una vegada resolt un recurs presentat per una altra UTE que havia quedat en segon lloc. Ahir el Consell de Mallorca es felicitava per la resolució, que dóna via lliure al projecte de manera definitiva.

Però segons denuncien diverses organitzacions ecologistes, «COPISA és una empresa molt coneguda a Catalunya per la seva relació amb els grans casos de corrupció dels darrers anys»,, ja que «està esquitxada per escàndols i suborns a canvi d'adjudicacions públiques milionàries com el Cas Palau, 3%, enriquiment de la família Pujol etc». COPISA, de fet, surt a 36 sumaris penals i a alguns d'ells «els jutges relaten tot un modus operandi corrupte i corruptor de manual, detallant les fórmules de pagaments i quanties dels suborns».

«Un projecte duríssim i que incompleix els Acords pel Canvi signats per MÉS-PSOE-Podem»

Segons el GOB i els altres col·lectius: «El projecte d'autopista aprovat per tots els partits és desmesurat, depredador de territori (ocuparà prop de 60 hectàrees) caríssim (té un cost d'uns 33 milions d'€) i suposa la continuació d'un model de mobilitat de gran impacte que ha fracassat».

Segons els ecologistes, «El projecte, a més, és calcat al del PP, perquè sols s'ha rebaixat un metre, passant de 43 a 42 metres d'amplada». Els grups que s'oposen a l'autopista entre Llucmajor i Campos recorden que els 'Acords pel Canvi' signats al Consell de Mallorca, en el capítol dedicat a infraestructures, diuen: «Redimensionar les infraestructures, i aprofitar la baixada de la pressió sobre la xarxa viària per derivar part dels viatges realitzats en transport privat cap al transport públic. Avaluació i revisió dels projectes, contractes i adjudicacions de la Direcció Insular de Carreteres. Revisar el PDS de Carreteres i elaborar un Pla de Mobilitat. Redimensionar el projecte de desdoblament de la carretera Campos-Llucmajor, minimitzant l'impacte i el consum de territori».

També recorden que el programa electoral de MÉS per Mallorca diu literalment: «Aplicarem mesures efectives contra els contractistes que s'hagin involucrat en casos de corrupció» i «Prohibirem els contractes amb l'administració de tota empresa que hagi estat vinculada a casos de corrupció segons sentència judicial».

Les entitats que demanen al pacte MÉS-PSOE-Podem que «paralitzi i descarti aquest projecte de manera definitiva» són: GOB, Amics de la Terra, Terraferida, Vianants en Lluita, Via Verda Alaró, Salvem Portocolom i la Plataforma Antiautopistes.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris