nubes dispersas
  • Màx: 14°
  • Mín:
11°

El Defensor del Pacient denuncia la falta de llits i personal d’urgències a Son Espases

El Defensor del Pacient denuncia la falta de llits i personal d’urgències a Son Espases.

Arxiu

La presidenta de l'Associació El Defensor del Pacient, Carmen Flores, ha remès aquest divendres una carta a la consellera de Sanitat, Patricia Gómez, en la qual denuncia la falta de llits i professionals en els serveis d'urgències de Balears a través de la història de la mare d'una pacient.

Flores ha criticat que, davant tal situació, «el cas estrany és que no ocorrin més coses a més de la gravetat de les quals ja succeeixen» i ha instat a la Conselleria a «prendre mesures immediates per no tenir als pacients aparcats» i que la «brutícia» i la «precarietat» en l'atenció sanitària per la falta de personal sigui solucionada.

Per la seva banda, la citada dona va enviar una comunicació a l'associació en la qual explica la situació en la qual es troba la seva filla, ingressada aquest dimecres en el servei d'Urgències de l'hospital Són Espases per una amigdalitis de dos dies amb febres altes i dolor fort en l'oïda esquerra.

Segons la seva versió dels fets, quan va ser ingressada no podia parlar ni empassar i tenia plaques de pus. L'endemà, li van realitzar diverses proves però «a cap moment li van explicar el resultat».

Aquest mateix dia va demanar que els atengués un especialista otorrilaringòleg, doncs havien rebut versions contradictòries sobre el futur de la seva filla a l'hospital.

«Un infermer li va dir que li anaven a donar l'alta, un altre en el berenar que què feia bevent aigua si li havien posat dieta estricta i que solament estava a sèrum, que no podia beure ni aigua. Al migdia demanem pel metge, però ens van dir que ja parlaria amb ella», ha assegurat.

Després d'examinar el resultat de les proves, el otorrí va decidir ingressar a la pacient en veure que «no estava responent bé al tractament» i, mentre la passaven a una habitació, els va comunicar que demanaria que la permetessin estar en un box d'urgències a causa del seu estat.

La mare ha denunciat que la seva filla du tres dies en una llitera en el passadís per la qual passa un «corrent d'aire constant», abrigada únicament amb un llençol i una manta i «li han donat una tovallola per recolzar el cap».

A més, ha criticat que enfronti es troba la sala de personal, que transita la zona «sense respecte, fent soroll, rient, donant cops de porta» i també, transportant lliteres amb malalts.

«Aquesta nit s'ha posat a plorar de desesperació pel soroll, les llums, el fred... tres dies en total en aquesta situació que ha fet que el seu estat de salut empitjori», ha afirmat. «M'ha demanat que li porti un coixí, una bufanda, toballoletes per netejar-se, doncs du des del seu ingrés en urgències sense dutxar-se ni rentar-se. Hi ha un bany comú sense dutxa per a totes les persones allí ingressades a l'àrea en què es troba».

També ha denunciat que quan necessita l'atenció d'infermers, «ha d'aixecar-se arrossegant la medicació que du per via intravenosa».

Responsablesd’urgències

Així doncs, la dona ha posat una reclamació explicant la seva situació a l'oficina d'atenció al pacient i ha sol·licitat reunir-se amb el coordinador o responsable d'urgències, si bé fins al dilluns no serà possible.

D'altra banda, el departament d'Admissió li ha informat que davant de la seva filla es troben altres 36 persones, mentre que d'aquesta mateixa especialitat, ella és la tercera.

Flores ha desitjat que «a aquesta pacient no li passi res irremeiable ni als quals estan en passadissos tampoc» i que s'atengui a la seva petició.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per jehc, fa mes de 4 anys

No és tanta la mancança de personal a urgències (que indiscutiblement n'hi ha) com de la lentitut a assignar llits a hospitalització per, al seu torn, mancança no només de llits, sinò tambè de personal de les respectives especialitats.
Aquest és el preu que paguem els balears per haver invertit en un megahospital que ens ha hipotecat per un grapat d'anys a costa de precarització laboral, apostant per un altre edifici que no té més llits que al meu parer enyorat Son Dureta.
Una altra mala gestió més dels nostres "estimats" governants.
Signa: un treballador de l'IbeSalut que es considera un clar privilegiat de tenir feina.

Valoració:1menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris