nubes rotas
  • Màx: 20°
  • Mín: 19°
18°

Es presenta Vívelus Mallorca, una opció per apropar els turistes a la personalitat de l'Illa

Volen proporcionar als visitants experiències pròpies del territori i la seva gent

Els participants a la presentació de Vivelus, avui de matí, a la imatge.

04-11-2016Vivelus.com

Avui de matí a la Cambra de Comerç de Palma, s'ha presentat la filial mallorquina de vivelus.com. Es tracta d'una Sturt-Up, en aquest cas un petit tour operador, que va néixer l'any passat a Girona, l'objectiu de la qual és oferir experiències diferents als turistes. L'aposta de Vívelus és apropar als visitants a la realitat del territori i oferir-los una immersió real en allò que són activitats quotidianes i habituals pels residents de la zona. A la presentació han participat Pedro Carbonell, campió mundial de pesca submarina, l'artista Nils Burwitz resident a Valldemossa, el CEO de l'empresa, Ricard Sanz, el director de Vívelus Mallorca, Ramon Solé i el vicepresident de la Cambra de Comerç Álvaro Middleman.

Activitats originals adaptades al dia a dia

Vívelus treballa també a Barcelona on a tall d'exemple del que són les seves activitats, organitzen un tour per donar a conèixer la capital catalana mitjançant la seva Rumba. El passeig és guiat per una experta en la qüestió i al final, quan el tour ha conclòs els turistes reben una classe de rumba. La gràcia està en què habitualment, els turistes creuen que el flamenc és la dansa pròpia de Barcelona i desconeixen l'existència de la rumba catalana. Així, no només se'ls hi explica la identitat de la ciutat mentre la visiten sinó que se'ls facilita que la visquin en primera persona i la gaudesquin.

En el cas de Palamós, una de les seves activitats, consisteix a visitar un vaixell de pesca de gambes on a través d'unes ulleres tridimensionals, els turistes poden visualitzar el procés de pesca i, posteriorment, deixant l'embarcació, dirigir-se a un bar on tasten les gambes que anteriorment han «pescat». Des del patró del vaixell, fins al propietari del bar passant pel propi marisc, tot és producte i experiència local sorgida del treball dels veïns del poble.

A Mallorca està previst que els visitants puguin anar a pescar amb un campió mundial com Pedro Carbonell, visitar la Cartoixa amb la profunditat i coneixements que els garantirà Nils Burwitz o gaudir d'experiències gastronòmiques proporcionades pel prestigios xef Tomeu Ramis, del restaurant Vidre.

Una Start-Up en expansió

A part de la recent obertura a l'illa, Vívelus té previst expandir-se a altres ciutats de l'estat així com a Andorra.

Alternativa a la massificació turística

Quant a la massificació i la possible interferència que podria suposar per aquest tipus d'iniciatives, en el sentit que sovint, representa una ocupació total de l'espai físic, des de Vívelus consideren que no els afecta, ja que el tipus d'activitats que organitzen són totalment diferents de les que consumeix el turisme de masses. La seva aposta és potenciar aquest tipus de turisme que ells atreuen, d'un nivell sociocultural i econòmic més alt, que el que sovint reben les Illes. Que cerca i valora els productes les experiències locals i ve en grups reduïts. Durant l'any i escaig que duen d'existència, més de 3500 persones han contractat els seus serveis. Ofereixen una setantena d'activitats diferents. Tota una aposta doncs, per a enfocar el turisme d'una forma innovadora, creativa i connectada a la realitat del territori.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per T, fa mes de 3 anys

Tapau-li la cara al primer de la dreta,la cara de la vergonya.

Valoració:2menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris