L’afiliació de la FECCOO ha presentat avui les seves propostes de millora dels criteris de plantilla docent i d’esmenes al currículum LOMQE que va presentar la Conselleria per al curs 2016-2017.
Totes les propostes van dirigides a millorar les xifres d’èxit escolar dels centres educatius i potenciar la seva l’autonomia. Una autonomia que la FECCOO entén només en termes pedagògics. «Mai sobre criteris estrictament laborals», diuen.
Per això, consideren que els desdoblaments a les aules «han de ser l’eina clau». Però no només a anglès com la Conselleria reforça, «sinó també a la resta d’assignatures on els equips docents puguin trobar que sigui necessari». És per això que també troben que han d’existir uns criteris comuns a tots els centres per tal d’equilibrar les plantilles al temps que es doni la flexibilitat necessària perquè cada centre les pugui adequar a les seves característiques, necessitats i als seus projectes educatius.
FECCOO creu que s’ha d’oferir especialment el desdoblament a l’àrea d’artística «no només per reforçar aquesta àrea tant maltractada per la LOMQE, sinò també com a criteri per al manteniment de la plantilla anterior a la pròpia LOMQ»
Segons el sindicat, els desdoblaments també permetran assolir les ratios que estan pactades a l’Acord Marc.
Fan falta mestres d'Educació Especial. I molts!