algo de nubes
  • Màx: 22°
  • Mín: 15°
22°

Conclusions de les proves LOMQE: exàmens d’anglès difícils per justificar el TIL

La setmana prèvia a les eleccions ha estat marcada per una nova mostra de rebuig de les polítiques educatives plantejades pel Partit Popular. Dimarts els docents celebraven una nova vaga en rebuig a les proves LOMQE i s’aconseguia d’aquesta forma el boicot a uns exàmens que, segons sectors educatius com la FAPA o l’Assemblea de Docents, són considerats una «aberració pedagògica».

El Diari de Balears es feia ressò de la polèmica i dilluns filtrava els models d’exàmens de les proves LOMQE just un dia abans de ser presentades als alumnes. Un cop descoberts els documents, les primeres conclusions arribades des dels col·lectius educatius eren prou clares.

L’Assemblea de Docents d’Eivissa i la Coordinadora de Professorat Preocupat denunciava una sèrie d'errades importants a les proves. Consideraven que aquestes «descontextualitzades, no respectaven els diferents ritmes d'aprenentatge ni l'autonomia dels centres, no tenien en compte la diversitat de l'alumnat i amb els resultats obtinguts, l'administració no podia fer un programa de millora amb recursos humans i econòmics». I afegien que aquests exàmens només tenen en compte una petita part educativa dels centres. Deixen de banda aspectes tan importants com el treball dels valors, l'autonomia de l'alumnat, la reflexió i l'autocrítica, les arts, les relacions interpersonals, la natura, les ciències socials, la cura del cos i la salut, etc.

Nivell alt en les proves d'anglès

Però les conclusions dels docents també oferien una valoració que anava més enllà. Mentre les proves de Català i Castellà no presentaven cap dificultat per la seva senzillesa, ja que només recollien l'avaluació de la comprensió oral i escrita, les proves d’anglès exigien uns nivells molt alts per l’alumnat.

Des del conjunt de plataformes educatives se sospita que, l'alt nivell exigit a les proves d'anglès «té una clara intenció: aconseguir que l’alumnat obtingui uns resultats baixos perquè la Conselleria d'Educació pugui continuar defensant un projecte de trilingüisme que pedagògicament no s'aguanta per cap banda». Si els resultats obtinguts es corresponen amb les sospites dels docents, el mapa escolar posterior a les proves LOMQE desencadenaria un alumnat amb un important dèficit d’aprenentatge d’anglès, el millor pretext per justificar l’aplicació del TIL dels populars. Per això els docents asseguren que «aquestes proves seran una despesa de temps, recursos humans i recursos econòmics que no tindran cap repercussió positiva en el sistema educatiu».

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per pepet, fa mes de 5 anys

Malpensats i a més beneits.

Valoració:-8menosmas
Per Mem si som un poc més lògics, fa mes de 5 anys

Seguint aquesta teoria, si s'haguessin fet ses proves a mida des gust de PP, no només s'hauria augmentat es nivell de s'anglès, sino també des castellà per, suposadament, demostrar sa seva (també teoria) de que hi ha nins que surten d'escola sense dominar es castellà per mor de sa inmersió.
Sa meva total rebujar a sa proposta de ajudar as nins a fer s'examen, quin exemple els donau? Si no estau d'acord amb ses proves, reclamau pes conductes reglamentaris, però no fiqueu es nins enmig des conflicte

Valoració:-7menosmas
Per Tomeu, fa mes de 5 anys

El PP pense qualsevol bestiesa, i comença amb la maquinària politica per fer combregar amb rodes de molí. Continua fins a voler fer pensar, que una mentida, repetida mil vegades es converteix en realitat. I els PEPEROS, tot el que diu el parit es converteix en "Paraula de deu". I com ja sabem tenen els mitjans i els doblers. Siguin blancs o siguin negres.

Valoració:12menosmas
Per darwin, fa mes de 5 anys

Trilingüisme ja!

Valoració:-14menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris