nubes dispersas
  • Màx: 18°
  • Mín:

Cau un mur de formigó a la via de cintura

L'accés cap a Can Valero i la carretera de Puigpunyent estaran tancats durant quinze dies. No hi va haver ferits

115024

Una grua procedí a retirar les resres de pedres i runes, enmig d'embossos a la zona afectada.

ALEX SEPULVEDA

Una part del mur de contenció de la via de cintura de Palma, a l'altura del polígon de Can Valero i la carretera de Puigpunyent, es desplomà ahir damunt la calçada. En aquell moment no hi circulava cap vehicle i no s'hi registraren ferits. D'acord amb la informació facilitada pel subsector de Trànsit de la Guàrdia Civil, el Consell i el centre d'emergències de l'112, l'accident es registrà passades les 13.00 hores, al quilòmetre 6,500 de la DT-20 en direcció a Andratx. Es tracta d'un carril en sentit descendent que surt de la via de cintura, abans de la desviació de la Vileta, i que desemboca a la rotonda de Can Valero i al cementeri. "Hem de parlar de bona sort, perquè normalment els conductors circulen per aquesta sortida a una velocitat molt superior a la permesa. Si cap cotxe o moto hagués topat el mur en terra, no hauria pogut frenar amb prou antelació", explicaren fonts de Trànsit.

Per la seva banda, els serveis d'emergència afegiren que la tragèdia hauria estat garantida si la gran placa que es desprengué hagués glapit ningú. Per sort, els primers automòbils que trobaren bloquejada aquesta part de la calçada pogueren frenar a temps, però s'hi anaren formant retencions importants. La primera prioritat dels equips d'emergència era confirmar que no hi havia ningú davall la terra i la paret i, després, procedir a senyalitzar l'obstacle i a tallar el carril. Mentre els operaris de carreteres del Consell controlaven el trànsit de la rotonda, una grua retirava les runes.

Durant l'horabaixa, els tècnics avalauaren l'estat de la resta del mur, que serveix per contenir un gran talús de terra devora l'antiga fàbrica de Prebetong. És probable que algunes plaques s'hagin de retirar i posar-n'hi unes altres per reforçar-ne la base. Les fonts consultades no pogueren precisar quin havia estat el motiu de l'ensorrament, encara que algunes dades suggereixen que les darerres pluges havien reblanit el terreny i que el pes de la terra banyada acabà d'enfonsar la paret. La sortida haurà d'estar tancada als cotxes quinze dies, si fa no fa.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per elsistemanticeramillor, fa mes de 11 anys
L'arquitecte o enginyer deuen haver estudiat durant la LOGSE, i així va les coses!
Valoració:5menosmas
Per Estudiantet, fa mes de 11 anys
Això ès causa que tots els enginyers i arquitectes siguin suspesos.
La facultat que ha concedit el títol o títols se li ha de llevar la llicència de concedir títols i tots els títols concedits han de esser anulats.

Un mestre de obres no hagués fet aquest error.

Per fer això no ès necessari estudiar batxillerat i més de 5 anys de universitat, no se entén com han passat el filtre dels suspensos.

Valoració:4menosmas
Per Arnau de Santacília, fa mes de 11 anys
Si el problema era l'acumulació de terra banyada, supòs que l'enginyer que ho dissenyà ho tengué en compte. Una altra cosa és que es fes el talús que tocava. Potser era millor fer-ne un de menys qualitat i embutxacar-se el sobrant, si no no val la pena fer obres públiques!
Valoració:8menosmas
Per Miquel, fa mes de 11 anys
Qualcú s'ha imaginat que hagués passat si un cotxe hagués estat davall, no es gens improbable hi passa molta de gent, la circulació es alta, crec que es ben hora de demanar responsabilitats a les empreses que feren aquest bunyol amb els doblers nostres,.... arquitectes o enginyers han de passar per els jutjats.
Valoració:10menosmas
Per Tonina, fa mes de 11 anys
"Carreteres a la mallorquina" es diu aquest pastel.
Valoració:7menosmas
Per Jaume, fa mes de 11 anys
És ben hora de que arquitecte i aparellador passin per vicaria,o el faran de nou i ja està?
Valoració:6menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris