cielo claro
  • Màx: 24°
  • Mín: 16°
16°

Els centres públics i concertats illencs tenen 133.161 alumnes immigrants

Aquesta xifra representa un 16,29 per cent del total dels escolars de la Comunitat

MARIA QUES. Palma.

Els centres escolars de les Balears sostinguts amb fons de l'Administració (públics i concertats), tenen aquest curs escolar un total de 133.161 alumnes d'origen immigrant. Aquesta xifra suposa el 16,29% del total dels 133.161 escolaritzats en aquests centres educatius. Aquesta xifra, la darrera de la qual disposa la Conselleria de Educació, significa un increment de l'1,6 per cent d'alumnes estrangers respecte del curs passat i manté les Illes al capdavant estatal en percentatge d'alumnat immigrant.

Així ho confirmà ahir la consellera d'Educació, Bàrbara Galmés, que també aportà altres dades, com ara les referents al fet que a les aules de la Comunitat hi conviuen 121 nacionalitats diferents. La marroquina n'és la més nombrosa (el 17,61% del total d'alumnes estrangers), seguida de l'equatoriana (12,28%), l'argentina (9,10%), la colombiana (7,24%), l'alemanya (6,51%) i la britànica (5,70%), seguides d'altres nacionalitats com la uruguaiana, boliviana, romanesa, búlgara, italiana, xilena, xinesa i brasilera.

Per illes, és Mallorca la que acull un nombre major d'alumnes nouvinguts (17.038), seguida d'Eivissa (2.841), Menorca (1.627) i Formentera (188); si bé, quan es té en compte el percentatge d'alumnes estrangers en relació amb el total, és aquesta darrera illa la que n'està al capdavant, amb un 20,35% d'escolars d'origen immigrant.

La consellera féu públiques aquestes xifres amb motiu de la presentació de l'estudi La gestió de la diversitat en el sistema educatiu de les Illes Balears, i avançà que «el pròxim curs augmentarem el pressupost destinat a garantir la integració dels alumnes immigrants».L'estudi, realitzat per la Fundació Gadeso, ha estat dirigit pel sociòleg Antoni Tarabini i pels experts Luis Vidaña i Silvia Clemente Lapena, que han comptat, a més, amb un equip multidisciplinar. Lleonart Muntaner n'ha estat l'editor.

El treball, explicà Tarabini, fou realitzat durant el passat curs escolar en 60 centres públics i concertats a partir del mètode de les entrevistes amb equips directius, alumnes de 14 i 15 anys estrangers i les seves famílies, «entrevistes que foren realitzades per persones de la mateixa nacionalitat dels entrevistats», puntualitzà. Una de les conclusions de la investigació és que cada illa i cada centre tenen una realitat particular i que, per això, «el camí és una major autonomia del centre, amb el suport de l'Administració, de manera que s'avanci de l'escola tradicional cap a una de més oberta i inclusiva», segons Vidaña.

En aquest mateix sentit, Galmés assegurà que reforçar l'autonomia del centre i donar-li suport per abordar, a partir dels seus propis plans, la integració de l'alumnat immigrant, «és fonamental». Galmés recordà que aquest curs ja es destinen més de 3 milions a les accions encaminades a l'atenció de la diversitat, i anuncià un increment per al pròxim.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris