algo de nubes
  • Màx: 22°
  • Mín: 14°
22°

L'obertura del metro es retarda al maig per problemes en les obres del polígon

Només les reparacions a fer en els sistemes de senyalització i seguretat costaran 3,5 milions

Les obres que es realitzen a la via Asima per instal·lar un col·lector nou d'aigües pluvials, que eviti les inundacions a la línia de metro de Palma al seu pas pel polígon de Son Castelló, han trobat un primer problema que, almanco, retardarà l'obertura del servei fins ben avançat el mes de maig. La previsió inicial era de poder reobrir-ne les instal·lacions a finals d'abril.

Segons explicà ahir el conseller de Mobilitat, Gabriel Vicens, durant la seva compareixença al Parlament, el traçat per instal·lar el col·lector coincideix amb el d'una conducció telefònica, que ara s'haurà de refer per poder-ne mantenir el servei a les empreses instal·lades en el polígon. Les previsions dels tècnics són que la instal·lació del col·lector, com el que posen al carrer del Gremi de Tintorers, no es pugui acabar fins d'aquí a tres mesos a comptar des d'ara.

El conseller Vicens, que subratllà que l'execució d'aquestes obres és imprescindible per poder restablir el servei de manera correcta i segura, explicà ahir a la Cambra els detalls de la segona fase de l'auditoria tècnica sobre les deficiències detectades a la línia metropolitana, per altra banda, fetes públiques ja el desembre passat.

Parc de les Estacions

A part dels problemes generalitzats en totes les instal·lacions per la manca o deficient instal·lació dels sistemes de recollida de pluvials i drenatge, concentrats al polígon, Son Sardina i Jacint Verdaguer, Vicens explicà que encara es desconeix si la llosa de l'estació intermodal ha quedat afectada per les inundacions, fet que implicaria haver d'aixecar un altre pic el parc de les Estacions.

Sobre un altre dels principals problemes detectats, les deficiències en els sistemes de seguretat i de senyalització, el conseller avançà que només aquestes reparacions tindran un pressupost conjunt de devers 3,5 milions d'euros. No obstant això, mantingué que encara no hi ha cap previsió del cost total de les obres, que executen les mateixes empreses que realitzaren el projecte, ni de la responsabilitat jurídica.

Sobre la política, Vicens considerà que les greus deficiències del metro responen a les «evidents presses electorals» del PP per acabar-lo. «Els tècnics ens diuen que el termini hauria d'haver estat d'entre dos anys i mig i tres, i el feren en un i mig», digué.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris