algo de nubes
  • Màx: 20°
  • Mín: 19°
19°

Unitat promet a la Cambra reclamar per a Balears la gestió dels ports i aeroports

Sampol exigirà que no es gravin tant les mercaderies i la indústria nàutica sigui un sector estratègic

Q. TORRES. Palma.

El candidat al Congrés per la coalició nacionalista Unitat per les Illes, Pere Sampol, es comprometé ahir amb els responsables de la Cambra de Comerç a reclamar davant Madrid la transferència de la gestió dels ports i els aeroports de Balears a la Comunitat Autonòma.

Sampol signà ahir el seu primer «contracte amb la ciutadania» davant el president de la Cambra de Comerç de Mallorca, Joan Gual de Torroella. El contracte, que només compromet Unitat, implica que l'hipotètic diputat de la coalició defensarà a les Corts la descentralització del sistema aeroportuari perquè la gestió -que no la titularitat- passi a mans de la Comunitat i aquesta hi pugui aplicar un sistema mixt, on tengui entrada la iniciativa privada -així com representants empresarials, els consells i els ajuntaments-, però on el control sigui públic.

Sampol advertí que la proposta del candidat del PP, Mariano Rajoy, de «privatització total» dels aeroports és un «autèntic disbarat» i «la societat civil s'hi ha d'oposar amb força», perquè són la porta d'entrada del turisme i «si queda en mans privades, aquestes en poden fer tractaments monopolítics o ser hostils als interessos de les Illes i potenciar destinacions alternatives».

A més de reclamar la gestió dels aeroports, Unitat també reivindicarà la de tots els ports de les Illes de titularitat estatal. Així mateix, la coalició es comprometé amb la Cambra a promoure un nou sistema de finançament autonòmic més equitatiu per a les Illes Balears, i a negociar en cada tramitació pressupostària les inversions més necessàries per compensar el dèficit d'inversió pública que històricament han patit les Illes.

La coalició assumeix, al mateix temps, tres velles reivindicacions de la Cambra: la reducció de tarifes en els ports de la Península per a les mercaderies en direcció o provinents dels ports de les Illes, perquè el transport amb les Balears és tres vegades més car que el peninsular, i perquè aquestes tarifes no s'acaben reinvertint en la mateixa mesura a l'Arxipèlag; la simplificació dels expedients de subvenció del transport de mercaderies; i la defensa de la consideració de sector industrial estratègic de la indústria nàutica, amb una fiscalitat similar a la d'altres països de la UE. El contracte obligarà l'hipotètic diputat a defensar aquestes qüestions amb iniciatives i tenir-ne informada la Cambra.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris