nubes dispersas
  • Màx: 15°
  • Mín:
16°

El bitllet únic per al transport públic reduirà fins a un 50% els preus al 2008

La tarifa del metro serà de 90 cèntims i es beneficiarà en especial els trajectes llargs

El Consorci de Transports de Mallorca posarà en marxa a principis de 2008 un sistema integrat de tarifes per al tren, el metro i l'autobús interurbà, l'anomenat bitllet únic, que significarà un abaratiment generalitzat dels preus, que en alguns casos es reduiran fins al 50%, i que benefeciaran de manera especial els trajectes de llarg recorregut. En total, els tres transports afectats suposen uns 22'5 milions de viatges a l'any.

El projecte impulsat per la Conselleria de Mobilitat, avançat ja durant la passada legislatura i que es començarà a aplicar de manera gradual començant pel servei de tren, estableix un model que substiueix la tarifació quilomètrica per una altra en funció d'una divisió dels trajectes en cinc corones.

«És més just i equitatiu», defensà ahir el conseller Gabriel Vicens durant la presentació. La implantació del bitllet únic suposa la 'despenalització' dels transbordaments i poder actuar en els preus de les concessions de línies d'autobús per carretera, amb l'emissió d'abonaments.

Aquests títols multiviatges seran el T-40, per a aquest nombre de viatges amb una validesa de 45 dies, i el T-20, que es podrà fer servir durant 120 dies. Aquests abonaments i també els bitllets senzills es carregaran a la targeta intermodal. Per a aquests darrers es preveu una rebaixa del 50% del seu preu per a joves menors de 26 anys, pensionistes i majors de 65 anys i familíes nombroses.

La tarifa del metro, encara fora de servei, queda fixada en 90 cèntims, el mateix preu que, per exemple, tindrà el tren en el tram de la corona que comprèn fins a Marratxí. Cal recordar que el servei d'autobusos de l'EMT palmesana queda fora d'aquest sistema de tarifes perquè encara no s'ha incorporat al Consorci de Transport de Mallorca.

La introducció del bitllet únic implica una inversió d'uns 25 milions d'euros, dels quals només es preveu recuperar 16 a través de la recaptació. És per això que el conseller Vicens destacà que la «injecció directa» de 9'4 milions, que farà el seu departament, permetrà impulsar «un transport de qualitat» i un abaratiment signiticatiu de tarifes.

Així es posaren alguns exemples, incidint en els especials beneficis per als viatges més llargs i els usuaris més freqüents. Amb el nou sistema, un viatge de tren entre Palma i Manacor amb T-40 passarà de costar 1'75 euros a 1'20. En autocar, el preu d'un bitllet entre Ciutat i Son Servera es reduirà dels 8'65 actuals fins a 4'34 euros.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris