algo de nubes
  • Màx: 12°
  • Mín:

El Govern prepara una llei per ordenar el transport marítim

Pretén garantir les rutes i les freqüències entre les Illes i la Península tot l'any

87644

La nova normativa s'espera que estigui enllestida dins aquesta legislatura, ara que hi ha el precedent de Canàries.

La Conselleria de Mobilitat està preparant un estudi per elaborar una llei d'ordenació del transport marítim a Balears amb l'objectiu de garantir les rutes i freqüències entre les Illes i amb la Península durant tot l'any.

A l'actualitat, el transport marítim es regula a través d'una sèrie de decrets i ordres que la directora general de Tranport Aeri i Marítim, Joana Amengual, considera que s'haurien d'actualitzar per aconseguir entre d'altres que la via marítima sigui una opció «viable i bona» per a la connexions entre Illes. Ara per ara, la iniciativa està encara en un procés inicial. El Govern ha demanat un estudi a un gabinet d'assessors externs per conèixer quins haurien de ser els elements a tenir en compte a l'hora d'establir aquesta nova legislació.

La llei balear podria anar en la línia de la que aprovà Canàries el passat mes de març. Aquesta pretén, «des de la llibertat de transport», donar cobertura a les necessitats de connexió dins l'arxipèlag. A través d'aquesta normativa el Govern canari pot declarar d'interès públic determinades línies de transport regular. A més, incideix també en la protecció de l'ecosistema marí interinsular.

Per altra banda, Amengual ha mantingut en les darreres setmanes reunions amb les navilieres que operen a Balears, amb l'Autoritat Portuària, Ports de les Illes i les escoles de nàutica. «L'objectiu era conèixer de primera mà les inquietuds del sector. La veritat és que s'han mostrat molt satisfets, ja que era la primera vegada que les administracions contactaven amb ells», assenyala.

L'altre element d'actuació de la direcció general de Joana Amengual és el transport aeri. Pel que fa als vols interilles, la Conselleria treballa en dues vies.

Per una banda, demanarà autorització a Brussel·les -a través del Ministeri de Foment- per treure aquestes rutes a concurs públic. Això significaria que les operaria una sola companyia subvencionada. Joana Amengual creu que aquesta opció podria ser vàlida per garantir les rutes, però s'ha d'estudiar acuradament. Mentre, la Conselleria també treballa en la millora de la declaració de servei públic i continua mantenint reunions tant amb Aviació Civil com amb la companyia aèria Air Nostrum.

De totes maneres, Amengual destaca que, en la reunió mantinguda amb la Mesa de Transport Aeri, tots els integrants, sindicats i representants del sector es mostraren d'acord que la declaració es compleix però que el problema són els preus.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris