algo de nubes
  • Màx: 18°
  • Mín: 10°
18°

El Govern deixarà que una empresa privada gestioni el futur tramvia

El sistema seria com el tren de Sóller i permetrà més eficiència

Q.TORRES/L.M. Palma.
El Govern autonòmic deixarà que una empresa privada gestioni la concessió del futur tramvia de Palma. A banda de «més eficiència» en la gestió per l'experiència, l'Executiu també té en compte la rendibilitat econòmica. El sistema seria similar al del tren de Sóller. Tal com ja anuncià, el Govern prioritzarà el tramvia en direcció a l'aeroport abans que la badia de Palma. En el mateix sentit, mai no ha pensat en un tramvia aeri. La idea principal és que surti de la plaça d'Espanya en direcció a la Platja de Palma en un ramal cap a l'aeroport. Així mateix, el tramvia interurbà uniria Calvià i Santa Ponça. Per Palma entraria a Avingudes i passeig marítim, i prosseguiria el recorregut per l'Arenal amb un ramal que arribaria fins a l'aeroport de Son Sant Joan.

El regidor de Mobilitat precisà que es tracta, encara, d'un projecte prematur, però que tant el Govern com l'Ajuntament de Palma ja han posat en marxa l'elaboració d'estudis i d'informes pertinents sobre aquest mitjà de transport. El primer tramvia que funcionà a Palma era el pas d'un comboi per l'encreuament de les Quatre Campanes, pròxim a entrar en la ciutat amurallada de Palma per la porta de Jesús. Aquesta línia, que sortia des de l'estació dels Ferrocarrils de Mallorca a Palma, arribava fins als antics molls comercials de la ciutat i tenia un caràcter prioritari per a la companyia del ferrocarril, perquè tenia un accés directe a les mercaderies del port de Palma.

La primera concessió a aquesta línia fou com a tramvia perquè el traçat era completament urbà, ja que travessava el centre de la ciutat amb un recorregut de 3,4 km. També disposava de tres vies secundàries per permetre l'encreuament de combois de pujada i baixada.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris