algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín: 10°
15°

«A Consum hem de treballar per canviar les tres 'b': bo, bonic, barat»

Diego González és el director general de Consum de la Conselleria

Amb l'objectiu clar d'introduir el consum i tot allò que afecta directament el consumidor en el debat polític, es presenta Diego González, el nou director general de Consum de la Conselleria de Salut. González és un dels grans desconeguts de l'equip de Vicenç Thomàs, però tot apunta que serà un dels membres d'aquest equip que més es donarà a conèixer per la seva bona capacitat de comunicar i l'empenta que demostra a l'hora de presentar els projectes del seu Departament.

-En primer lloc, com fou la vostra arribada a aquest Departament i quines foren les vostres primeres passes que féreu?
-El primer que he de deixar clar és el bon equip de professionals que he trobat, estan molt motivats a l'hora de defensar els drets dels consumidors i he de reconèixer que m'han sorprès molt gratament. Per altra banda, quan arribaren, el primer pas fou fer una anàlisi exhaustiva de la situació de Consum.

-Vós coincidiu amb les persones que qualifiquen aquesta Direcció General com la germana petita dins d'una Conselleria com la de Salut, que gestiona gairebé un terç de tot el pressupost del Govern?
-No, crec que hi ha altres direccions generals d'aquesta Conselleria que tenen un pressupost més petit que el nostre. De fet, som una de les que ha experimentat un creixement més gran en els pressupost del 2008. El que sí crec és que dins de Consum hem de deixar de mirar-nos el llombrígol i fer feina. Tots els que estam aquí tenim un objectiu, que es respectin els drets dels consumidors i dels usuaris, que, al cap i a la fi, consumidors ho som tots.

-Dins d'aquesta política d'introduir Consum dins del debat polític, quins seran els primers temes que es tractaran?
-Per aplicar polítiques de defensa als usuaris és necessària la implicació de tots els sectors: els consumidors, els empresaris, els sindicats pel tema del consum solidari, altres administracions, com els consells i els ajuntaments, i els mitjans de comunicació per acostar la informació als consumidors. És una feina en la qual hem d'implicar la societat.

-I com pensau iniciar aquesta implicació social en les polítiques de Consum?
-Amb el més bàsic, la formació i l'educació. Hem detectat una important mancança de programes destinats als grups socials més vulnerables com gent gran, els menors i els discapacitats. Per aquest motiu, treballarem amb tots aquests col·lectius en nou programes de formació.

-Podeu avançar algun d'aquests projectes per aquests col·lectius?
-Bé, estam mantenint converses amb la Conselleria d'Educació per estudiar com es poden introduir unitats didàctiques sobre els drets i deures dels consumidors dins de l'assignatura d'Educació per la Ciutadania, ja que consideram que els joves han de créixer amb la màxima informació i formació possible.

-Considerau que la societat està massa pressionada per consumir encara que moltes vegades no miri si allò que compra és necessari o segur?
-Durant molts d'anys ha primat el concepte de quan més barat millor, però des de Consum hem de treballar per canviar el concepte de les tres bes: bo, bonic i barat pels de les quatre esses: segur, sostenible, saludable i solidari.

-Segur i saludable, dos conceptes que últimament sonen molt, sobretot amb productes arribats del sud-est asiàtic, que s'han hagut de retirar del mercat.
-En aquest aspecte s'ha de fer molta feina d'inspecció i control, però el consumidors han de saber que cada vegada més productes arriben d'aquests indrets i no sols de gamma baixa, ja que moltes grans empreses han desviat la seva producció allà.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris