algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín:
12°

El soterrament del tren per l'antic traçat topa amb els dos torrents

La Sala veu molt difícil el projecte per la profunditat d'excavació

L'ampliació de la línia de tren fins a Artà ha topat amb el seu primer escull, a Manacor. El pas subterrani del tren pel vell traçat del passeig del Ferrocarril acordat inicialment entre el batle de Manacor, Antoni Pastor i el conseller de Mobilitat, Gabriel Vicens, haurà de superar la presència de dos torrents i un col·lector d'aigües.

Des de l'Ajuntament de Manacor i després que el passat mes de setembre es posàs aquest projecte sobre la taula, han advertit que el soterrament serà «més que complicat» a la vegada que «per fer un pas subterrani amb garanties pel passeig del Ferrocarril, s'haurà de fer a una profunditat d'uns vint-i-cinc metres», estimen fonts municipals que afegeixen que «seria un disbarat».

Concretament i en cas que s'executi aquest projecte, el tren hauria de superar l'escull del torrent de la Cabana al seu pas pel casc urbà, la desviació del seu jaç a les rodalies de la localitat i també hauria de superar un col·lector que va des de Via Majòrica fins al mateix passeig Ferrocarril.

La solució a aquest problema no serà fàcil. A més, cal recordar que el batle de Manacor es nega taxativament que el tren passi pel passeig del Ferrocarril sense ser subterrani, una cosa a la qual també es va oposar l'anterior batle, Miquel Riera, que va arribar a amenaçar amb encadenar-se a les vies. A més, el PP i el PSOE van aprovar en el Parlament en la passada legislatura una proposició no de Llei en què s'insta al soterrarrament de les línies de tren al seu pas per Inca i Manacor.

L'altra possibilitat que s'estudia per prolongar la línia des de la capital del Llevant fins a Artà, és que el tren arribi a l'estació de Manacor i retrocedeixi després per sortir per les rodalies de la ciutat. Així, una de les possibilitats que suggereixen al Govern balear des de l'Ajuntament de Manacor, és que el tren vagi per un nou traçat paral·lel a la ronda nord i que s'aprofiti per habilitar una aturada a l'hospital. En aquest cas, s'haurien de fer expropiacions i també s'hauria d'estudiar l'orografia del terreny. Des de l'Ajuntament de Manacor veuen més factible aquesta possibilitat que no el soterrament del tren per l'antic traçat.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris