algo de nubes
  • Màx: 17°
  • Mín:

«L'objectiu ara és millorar la part assistencial i l'atenció al pacient»

Carles Ricci, gerent de Son Llàtzer prepara un canvi intern del centre

Carles Ricci, economista i expert en gestió sanitària, és gerent de l'hospital Son Llàtzer des de l'agost passat. Nascut a Barcelona el 1965, acumula experiència en el camp hospitalari. Fins fa uns mesos era el màxim responsable de Son Dureta, i abans havia treballat a l'hospital de Manacor i a Gesma.

"Nova etapa, canvi de feina i d'hospital. Com encarau aquesta nou cicle al front de l'hospital Son Llàtzer ?
"La veritat és que molt bé. Aquest és un centre sanitari totalment nou, molt modern amb una plantilla de treballadors que està en un franja d'edat molt homogènia, que té moltes ganes de fer feina i sobretot de fer coses noves i aplicar totes les innovacions i millores tecnològiques possibles a l'assistència que reben els pacients. Es pot dir que la perspectiva en aquest sentit és brillant i ho volem seguir potenciant.

"Se us veu molt motivat, però tot i que la situació que presenteu pareix quasi idíl·lica, segur que hi han coses per millorar?
"Està clar, tenc molts de projectes, però aquí això és normal, ja que tot el personal està molt involucrat i tots tenen moltes ganes de fer-ne i d'innovar. Volem que Son Llàtzer es converteixi en un dels centres més moderns de la Comunitat, amb molta activitat ambulatòria, que sigui participatiu, multidisciplinar i amb la màxima interrelació possible entre Atenció Primària i els serveis hospitalaris que sigui possible. Tot i que el pacient ha de ser el principal protagonista juntament amb els professionals del centre sanitari.

"Què voleu dir quan afirmau que el pacient n'ha de ser el protagonista?
"Doncs que hem de treballar per facilitar l'accesibilitat i l'accés dels pacient al centre. Hem de simplificar tot el que sigui possible. De fet, estam treballant en un projecte que permetrà que el pacient surti d'una primera visita amb la pròxima cita, la qual cosa evitarà coes i moltes telefonades. També estam fent feina per potenciar l'activitat ambulatòria i la tasca d'infermeria.

"Però quins són els vostre objectius més immediats?
"En primer lloc, una millora de la part assistencial i en l'atenció als usuaris. En aquests moments estam fent molta feina en una reorganització interna, però encara ha de ser aprovada pel Patronat de l'hospital, pel que encara no vos puc avançar gran cosa, tan sols vos puc explicar que serà un model menys jeràrquic i modern, que potenciarà el treball en equip. No serà un esquema piramidal, sinó que podem dir que serà més bé transversal.

"Però no tot és tan bonic com vosté ho està descrivint també hi ha problemes, com ara la seguretat en àrees com urgències?
"Sí, però estam a punt de presentar la remodelació que s'ha fet en aquesta zona. La comissió de seguretat està treballant de valent i el grup d'urgències presenta moltes coses i a poc a poc es faran.

"També s'ha parlat molt que aquest hospital tenia una planta tancada i molts de llits sense utilitzar. Pot aclarir si Son Llàtzer està o no obert al cent per cent?
"Totes les plantes del centre sanitari estan obertes, la famosa quarta planta també. El que passa és que tenim una unitat, composta per uns 30 llits, que a hores d'ara no està en funcionament i que tan sols s'obrirà en moments puntuals. És a dir, es tancarà durant els mesos d'estiu perquè l'activitat de l'hospital davalla i la resta de l'any està oberta.

"I pel que fa als professionals, disposau de tots el que es necessita o hi ha mancances?
"Els ràtios d'eficiència dels professionals són molts elevats, però està clar que hi ha algunes especialitats com puguin ser dermatologia, traumatologia i obstetrícia que podríem millorar.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris