muy nuboso
  • Màx: 13°
  • Mín: 10°
12°

La 'solució' al metro obligarà a aixecar de nou la Via Asima i Jacint Verdaguer

El parc de les Estacions s'intentarà 'salvar' fent més drenatges per evitar filtracions

77658

Les primeres obres d'emergència començaren ahir al pas de vianants de l'estació de Son Sardina.

M.À.C.

La Gran Via Asima, en el polígon de Son Castelló, i el carrer Jacint Verdaguer, s'hauran de tornar a aixecar per tal de fer-hi les tasques imprescindibles per acabar amb els problemes d'extracció i de filtracions de pluvials que pateixen les instal·lacions del metro de Palma. Aquestes actuacions formaran part de les obres d'emergència que es realitzaran a partir d'un primer informe de l'auditoria encarregada i que ahir mateix començaren al pas per a vianants de l'estació de Son Sardina, inundat en reiterades ocasions des del passat mes d'agost per la inexistència d'un sistema de recollida de pluvials. El director general de Mobilitat, Antoni Verger, i els responsables de Serveis Ferroviaris (SFM), Jaume Jaume i Tomeu Gual, explicaren ahir aquestes mesures que, en principi, no seran tan dràstiques al parc de les Estacions i a l'estació Intermodal on, segons una proposta de les empreses constructores "Azri i Acciona" i acceptada per la direcció d'obra de SFM, s'intentarà acabar amb les filtracions augmentant els drenatges a través de «síquies».

Per contra, a la Gran Via Asima i a Jacint Verdaguer i a carrers dels seus voltants, s'haurà d'aixecar la superfície per a la construcció de més sistemes d'embornals i col·lectors per a la recollida d'aigües pluvials, ja que els actuals són totalment insuficients. Jaume explicà que s'intentarà que les obres impliquin una intervenció mínima a la superfície, però que es farà imprescindible davant actuacions com impedir que l'aigua s'acumuli a les càmeres on hi ha els sistemes de ventilació. Antoni Verger subratllà que, encara que aquestes obres d'emergència són les primeres que es faran a partir de l'auditoria, el seu Departament ha realitzat ja diferents actuacions per millorar la permeabilització de les instal·lacions del metro, com la seva connexió amb la xarxa de clavegueram d'Emaya al polígon de Son Castelló o 'tapar' les entrades.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris