muy nuboso
  • Màx: 16°
  • Mín: 10°
14°

El Govern calcula que dur el tren a Artà i a Alcudia costarà uns 300 milions d'euros

Les obres plantejades al conveni valen 666 milions incloent la primera part del tramvia

Els projectes ferroviaris que el Govern vol incloure en el Conveni del transport públic que s'ha de firmar amb Madrid abans de març, costaran aproximadament 666 milions d'euros. Només la connexió en tren entre sa Pobla i Alcúdia i entre Manacor i Artà, les dues grans obres previstes, suposarà una despesa de devers 300 milions, gairebé la meitat de tot el que es demana.

En realitat, la proposta que s'ha fet arribar a Madrid inclou totes les actuacions que el Govern s'ha compromès a impulsar aquesta legislatura. El conseller de Mobilitat, Biel Vicens, té clar que aquests projectes es portaran a terme amb o sense conveni amb l'Executiu central.

A banda de les dues grans actuacions al tren, la tercera obra d'envergadura serà el tramvia de la badia de Palma. A la proposta just se n'inclou una primera fase, que serviria per enllaçar Palma i l'Arenal amb un ramal a l'aeroport. El cost del projecte dependrà de la fórmula que s'opti per posar i per gestionar el tramvia.

Amb tot, la prioritat del Departament de Mobilitat continua sent la doble via entre Inca i l'estació de l'Enllaç. Aquest projecte, que ja està fet, costaria 19 milions d'euros i deixaria les instal·lacions preparades per poder electrificar la línia en el futur. Aquesta serà la primera obra que es durà a terme.

La proposta d'actuacions comprèn també la construcció d'uns tallers per al metro a Son Sardina, que podrien costar uns deu milions d'euros, l'ampliació dels tallers que actualment té Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) a Son Fuster i l'adquisició de terrenys a l'estació de l'Enllaç pel cas que en el futur s'hagin d'ubicar allí nous tallers per al tren.

Així mateix, l'electrificació dels trams nous de ferrocarril fins a Artà i Alcúdia obligarà a proveir-se de noves unitats tractores. Finalment, també s'ha previst la implantació de cablatge de fibra òptica per millorar l'operativitat del tren.

L'objectiu de la Conselleria de Mobilitat és que el conveni amb el Govern central sigui com més quantiós millor perquè, a banda dels projectes ferroviaris de Mallorca, també haurà d'incloure actuacions de millora del transport públic per a la resta d'illes, on no hi ha tren.

En tot cas, el conseller Vicens considera aquestes actuacions com a prioritàries per al Govern del Pacte i les pretén portar-les a terme aquesta legislatura, encara que no s'incloguin al conveni que s'ha de firmar amb Madrid.

A hores d'ara, encara no s'han definit els corredors dels dos nous trams de tren a Artà i a Alcúdia, on es plantegen dos traçats alternatius: per s'Albufera o per devora la carretera. Tampoc no s'ha completat l'estudi que ha d'avalar la viabilitat del projecte de soterrament de les vies a Manacor.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris