algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín:
14°

El PP féu recepció del metro un dia abans d'anar-se'n i l'obra costà 77 milions més

Un primer informe auditor detecta «un greu problema de drenatge» a tota la línia

Les obres de construcció de la línia de metro i l'estació Intermodal de Palma costaren finalment 312 milions d'euros, 77 més dels pressupostats en la seva adjudicació, i l'anterior Govern del PP signà la recepció de gairebé tot el projecte el 5 de juliol, un dia abans que es produís el canvi polític a l'Executiu autonòmic amb la presa de possessió del nou president Francesc Antich.El conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, desvelà ahir aquesta situació en el Parlament durant la seva compareixença per explicar les deficiciències detectades a la línia suburbana, a partir d'un primer informe de l'auditoria encarregada.

En un dur debat amb la diputada del PP i exconsellera responsable d'Obres Públiques, Mabel Cabrer, Vicens es mostrà «indignat» per aquesta situació heretada que, apart del desviament pressupostari, implica que amb les obres recepcionades "lliurades oficialment per part de les constructores" el Govern pot tenir més impediments per reclamar indemnitzacions a les empreses constructores. El conseller instà Cabrer a donar explicacions per la seva actuació com a responsable política anterior del que ha esdevingut ara «un autèntic desastre», amb «una obra molt mal feta», que considerà resultat de d'haver-se executat amb «urgència i precipitació».

Per tot això, Vicens justificà que el metro estigui tancat perquè «a dia d'avui és impossible oferir un servei als ciutadans amb seguretat, qualitat i dignitat». El responsable de Mobilitat i Ordenació del Territori no s'atreví a donar un termini per poder obrir al públic la línia suburbana. Explicà que no donarà aquest pas fins que així ho indiquin els tècnics de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) i que s'haurà d'esperar que la darrera fase de l'auditori determini l'abast de les deficiències i de les obres a fer per corregir-les.

El primer informe de l'esmentada auditoria, segons les dades aportades ahir per Vicens, confirmen allò que des d'un primer se sospità. El metro està construït amb deficiències «estructurals» i «arquitectòniques» generalitzades a totes les seves instal·lacions i a les nou estacions de la línia.L'informe incideix especialment en «un greu problema de drenatge» que provoca filtracions de tots tipus i que en alguns casos pot arribar a afectar-ne l'estructura, a part dels insuficients sistemes d'evacuació d'aigües pluvials.Com a 'novetat', l'auditoria revela la inexistència o deficient construcció de les anomenades «càmeres bufa», passadissos d'aïllament que se situen entre els túnels i el terra i que es fan servir també per a l'evacuació . Això fa que els tècnics hagin pogut comprovar com a determinades zones de la línia l'aigua literalment 'brolla' des de les parets.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris