algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín:
12°

El Govern estudia alternatives al projecte de recinte firal del PP a Son Sant Joan

La consellera Vives té «dubtes» sobre una infraestructura que costaria 110 milions d'euros

La consellera de Comerç, Indústria i Energia, Francesca Vives, considerà «car» el projecte de construcció del recinte firal presentat pel Govern anterior a l'aeroport de Palma a finals de la legislatura passada, i afirmà que l'Executiu autonòmic «deixarà passar un temps prudencial per avaluar quin recinte firal volem», abans de prendre una decisió definitiva sobre la infraestructura.

L'expresident del Govern, Jaume Matas, i l'exconseller de Comerç, Indústria i Energia, Josep Juan Cardona, presentaren el març pasat un projecte que constava de sis pavellons hexagonals de 35.000 metres quadrats cada un, ubicats al triangle que formen les dues vies ràpides d'accés i l'edifici d'aparcaments de l'aeroport, uns terrenys propietat d'Aena.

La inversió prevista ascendia a 110 milions d'euros per a les dues fases del projecte, una quantitat a la qual s'haurien d'afegir uns pagaments a Aena de 500.000 euros anuals en taxes per la utilització de terreny aeroportuari, a pagar per una concessió temporal que tendria una vigència de 25 anys.La consellera de Comerç, Indústria i Energia afirmà que el Govern té intenció de construir un recinte firal definitiu "al marge del provisional, habilitat actualment a l'antiga terminal A de Son Sant Joan", si bé afirmà que el projecte de l'Executiu del PP suposaria un cost «elevadíssim» per una infraestructura que no seria propietat del Govern, atesa la concessió temporal del sòl aeroportuari.

La consellera afirmà, però, que la disposició anunciada pel president del Govern central, José Luis Rodríguez Zapatero, de negociar solucions per a la cogestió d'alguns aeroports espanyols, inclòs el de Son Sant Joan, podria generar «canvis» segons l'opinió del Govern sobre el projecte del PP. «No renunciam a res del que ens pugui arribar», afirmà Vives.El projecte presentat pel Govern del PP és una adaptació del que guanyà l'any 2000 el concurs convocat per l'Executiu del Pacte de Progrés, encara que l'arquitecte mateix, Àngel Alonso, afirmà que la seva idea inicial havia experimentat «diverses evolucions».

Aquest projecte, que fou adaptat pel Govern Matas per no haver de convocar un nou concurs i accelerar els terminis per a la seva construcció, s'ubicava al polígon de Llevant i constava de tres naus de 5.000 metres unides entre si, una torre en forma de doble hèlix de formigó de 15 plantes (incloses algunes de soterrades), garatge i una segona torre d'oficines.L'objectiu de l'exconseller de Comerç, Indústria i Energia, Josep Juan Cardona, era que les obres d'execució del recinte firal definitiu de Palma començassin a principis de 2008 i que acabassin l'any 2010.Aquests terminis queden, per tant, sense vigència, ja que el Govern vol determinar en primer lloc el calendari de fires que té pensat impulsar abans de decidir les característiques del recinte.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris