muy nuboso
  • Màx: 16°
  • Mín: 10°
15°

SFM donarà ús real a les estacions de tren que continuen tancades

Després que hagin passat més de quatre anys des que el Pacte de Progrés va començar una important rehabilitació dels edificis de les estacions de tren, que es trobaven en mal estat, ara Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) estudia donar un ús real a les set estacions de tren que es troben tancades al públic.

El gerent de l'empresa pública SFM, Jaume Jaume, va valorar la importància d'aquest patrimoni, però ara es troba «tancat i abandonat». De moment, s'estudia quina és la millor fórmula per donar un ús real a aquests edificis ja sigui «a través de convenis amb ajuntaments o empreses privades, que puguin explotar-les de manera directa». Segons Jaume Jaume, hi ha un important patrimoni i s'hi ha de donar un ús ferroviari o bé destinat a activitats turístiques.

«Aquesta és una qüestió molt important i no ha de passar el mateix que va ocórrer amb el pont del tren; s'ha de tenir una clara consciència de la importància que té tot aquest patrimoni», afegí.

Durant l'anterior legislatura s'intentà sense èxit donar una sortida a aquestes estacions tancades al públic. En el cas de l'Ajuntament de Muro, procuraren cercar alternatives per fer atractiva l'explotació de l'estació com un bar i restaurant, però diferents concursos, que s'obriren, quedaren deserts ja que l'explotador havia d'aportar una important inversió econòmica.

Pel que fa als edificis de l'estació antiga de Palma «hi ha la possibilitat de fer una reforma a l'estació; són uns edificis emblemàtics i estan en un estat penós», concretà Jaume.

La Conselleria de Mobilitat té una important tasca d'ampliar línies ferroviàries que han d'arribar a la costa i l'execució del tramvia de Palma.

En aquests moments, SFM estudia quin ha de ser el traçat de l'ampliació de la línia que ha d'arribar fins a Alcúdia. Jaume assenyalà que «evitarem que passi per l'Albufera, però ens hem de seure amb els diferents ajuntaments per estudiar-ho. Hem de tenir en compte que sa Pobla és un poble que té com a font econòmica la pagesia. Els efectes han de ser el menys negatius possibles».

Pel que fa al traçat del tramvia de Palma, SFM ja s'ha segut amb Cort per consensuar-lo. De la mateixa manera, es vol treballar amb l'Ajuntament de Manacor per definir quin ha de ser el traçat del tren que ha d'arribar fins a Capdepera i si la línia s'ha de soterrar.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris