muy nuboso
  • Màx: 15°
  • Mín:
11°

El 012 rep més de 500 cridades telefòniques d'afectats pel temporal

Els habitants de Palma i del Raiguer foren els que més utilitzaren el servei per comunicar els danys

Més de 500 telefonades rebé ahir el servei 012, que el Govern habilità per atendre els ciutadans afectats per la tempesta de dijous horabaixa.

Aquest telèfon es posà en funcionament ahir a migdia, a les dotze, i quan eren poc més de les tres de l'horabaixa ja havia rebut més de 350 telefonades.

La majoria dels afectats que es posaren en contacte amb l'oficina foren ciutadans de Palma i d'alguns pobles del Raiguer i del Pla, com són Santa Maria, Consell, Costitx, Sencelles, Pòrtol i la Cabaneta, segons informaren fonts de la mateixa conselleria. En el cas dels habitants de la part forana, les seves reclamacions més freqüents foren per caigudes d'arbres, de parets, per destrosses en naus agrícoles, etc. En el cas dels habitants de Palma, les seves queixes més usuals foren pel trencament d'elements dels seus habitatges. Molts telefonaren perquè part de les façanes de les seves cases havien cedit o altres elements, com canals, persianes, vidrieres, teules, etc.

Altres trucades foren només per rebre informació sobre la línia d'ajudes que el Ministeri destinarà als afectats.
De fet, les dades de tots aquells que hi telefonaren foren registrades per elaborar un llistat de futurs damnificats.
Per fer front a totes aquestes demandes, la Conselleria d'Interior, en col·laboració amb la Direcció General de Qualitat de la Conselleria de Presidència, prepararen una plataforma capaç d'atendre 200 telefonades cada hora. Un equip format per deu persones s'encarregaren de rebre i canalitzar totes aquestes cridades des de l'oficina del número 10 de l'avinguda d'Alemanya.

Cadascun dels treballadors havia d'emplenar una fitxa que especificàs el nom i els danys dels afectats.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris