algo de nubes
  • Màx: 17°
  • Mín:

El Govern apuntala una part del túnel del Metro per perill d'enfonsament

El sostre cedeix i doblega la catenària a un tram proper a l'estació de Jacint Verdaguer

La Conselleria de Mobilitat ordenà ahir l'apuntalament urgent del túnel del Metro després de comprovar que el sostre d'una secció d'uns 50 metres per uns 20 d'ample, situada prop de l'estació de Jacint Verdaguer, ha cedit més de mig metre.El director general de Mobilitat, Antoni Verger, explicà que les tasques començarien a la nit per tal de no interferir en el servei de tren, que comparteix vies en el túnel amb el Metro "tancada al públic". Les tasques per apuntalar amb una estructura metàl·lica el tram poden estar acabades dilluns.

Verger qualificà la situació de «preocupant i perillosa» perquè «la realitat és que aquesta secció del túnel s'està enfonsant». El tram afectat és el mateix on ja es detectà divendres passat que part del sostre havia cedit entre 30 i 40 centímetres, i els enginyers de serveis ferroviaris de Mallorca (SFM) detectaren ahir que l'enfonsament avança.

«No és normal, el sostre està 'fent panxa' cada vegada més i si no hi hagués un problema estructural això no hauria de succeir», digué el responsable de Mobilitat, que explicà que també hi estan treballant els tècnics de l'empresa encarregada de l'auditoria tècnica per comprovar si hi ha altres llocs de la línia amb aquest tipus de problemes i descartar així més perills.

L'humitat provocada per l'acumulació d'aigua i la manca de drenatge que provocaria filtracions seria la causa principal de l'enfonsament del sostre en el túnel del Metro, segons les primeres comprovacions. La tempesta de dijous passat no ha estat el detonat ja que el problema s'havia detectat amb anterioritat.Antoni Verger explicà que la cessió de l'estructura no ha provocat cap efecte en la superíficie perquè la zona afectada és una secció independent que sosté una càmara amb dues turbines de ventilació. En les diverses inundacions que ha patit el Metro des del passat mes d'agost, l'aigua ha anat entrant en aquesta càmara.

L'enfonsament ha provocat que la línia catenària "la instal·lació elèctrica a través de la qual agafen tracció els combois" s'hagi doblegat, i nombrosos dispositius de connexió dels trens s'hagin romput. El principal objectiu ara és apuntalar tota la secció afectada sense que això interfereixi en el servei de tren que uneix Palma amb sa Pobla i Manacor, al mateix temps que comprovar aquest problema estructural no estigui estés per altres punts de la línia metropolitana.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris