algo de nubes
  • Màx: 15°
  • Mín:

Els vols interilles tindran unes tarifes flexibles en un 25% a partir del 2008

Els executius central i autonòmic estudien treure el servei públic a concurs d'aquí a un any i mig

El Govern de l'Estat i l'autonòmic acordaren ahir modificar la Declaració de Servei Públic per als vols interilles de manera que a partir de l'1 de gener es comenci a aplicar un sistema de flexibilització en un 25% de la tarifa a l'alça o a la baixa, fixada ara en 88 euros pel bitllet d'anada i tornada.Aquesta flexilbilització havia estat sol·licitada per Air Nostrum, companyia aèria que ofereix aquests vols, per poder mantenir la rendibilitat de les freqüències durant la temporada d'hivern. L'acord d'ahir entre les dues administracions li permetrà establir unes tarifes més assequibles en aquells vols que registrin menys ocupació, però també compensar-ho encarint aquelles amb més demanda. En qualsevol cas, tot i les oscil·lacions que es permetran a la companyia, la mitjana del preu del bitllet per persona haurà de ser igual al fixat ara, i els descomptes i subvencions per a residents s'establiran de la mateixa manera.

El conseller de Mobilitatr, Gabriel Vicens, i el secretari general de Transport de l'Executiu central, Fernando Palao, explicaren després de la reunió mantinguda ahir al Consolat de Mar que el sistema que s'aplicarà és similar al que s'ha aprovat recentment per a les illes Canàries i tots dos confiaren que millori l'actual Declaració de Servei Públic i permeti oferir unes tarifes més baixes.Amb aquest objectiu, Vicens avançà que el proper dia 17 se celebrarà una reunió al Ministeri de Foment entre Aviació Civil, la Direcció General de Transport Aeri del Govern i la companyia Air Nostrum per treballar en l'aplicació de la flexibilització «de manera immediata», amb l'1 de gener fixat com a data perquè estigui en vigor.

El conseller de Mobilitat avançà que de manera «paral·lela» a aquesta mesura les dues administracions estudien un canvi de model respecte a la gestió dels vols interilles que implicaria que en el termini d'un any mig es treuria a concurs el servei públic, de manera que les companyies aèries competirien per oferir les millors condicions. Vicens subratllà que es tracta d'un procés «molt més complex perquè precisa de l'acceptació de la Comissió Europea».Presicament el secretari general de Transport es mostrà dispost a estudiar la petició del Govern d'ampliar la Declaració de Servei Públic a determinats vols entre les Illes i la Península però admeté que «no és fàcil» que s'accepti per l'organisme europeu.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris