nubes dispersas
  • Màx: 16°
  • Mín:

El Bloc insta el Govern a revisar les concessions del Club Nàutic

També animen els socis a sol·licitar la renovació de la directiva

GLÒRIA JULIÀ. Felanitx.
El Bloc per Felanitx ha manifestat la seva preocupació pels excessius preus que pretén cobrar la Junta Directiva del Club Nàutic de Portocolom als socis, per a les noves concessions dels amarraments i per al seu manteniment. Per això, demanarà al Govern balear una revisió de les concessions, per detectar si s'hi varen produir irregularitats. Com avançà la setmana passada aquest diari, els socis del club no consideren adequades les tarifes que es volen cobrar per al lloguer dels amarraments i el seu manteniment. Això ha provocat que Bloc per Felanitx denunciï que la concessió administrativa es va fer «pel Govern en funcions de Jaume Matas casualment dos dies abans de les eleccions autonòmiques i municipals, tot i que la concessió no acabava fins l'abril de 2009».

Segons el Bloc, a l'hora d'aprovar la concessió els socis no estaven assabentats del cost que suposaria i, a més, critiquen la lleugeresa amb què la Junta admet, a la carta enviada als socis, que la concessió no havia passat per concurs, a més d'haver-ho fet «de manera preferent».

A més d'això, el Bloc tampoc no considera just l'arrodoniment de xifres, que des de la junta directiva es justifica dient que «ha d'existir un cert marge d'explotació per al Club per la feina duita a terme per la directiva». Al final, amb aquest arrodoniment, la direcció es veuria recompensada amb 593.202 euros, és a dir, cada usuari hauria de pagar 2.353 euros extra a la junta directiva del Club Nàutic pel fet d'haver gestionat els amarraments.

Així, el Bloc es qüestiona on queden els diners que haurà pagat el soci en l'arrodoniment. Segons expliquen: «Si un amarrament modest de 3 per 8 té un preu real de 42.006 euros, s'arrodoneix fins a 45.000. Així, qui es queda els diners restants que pagarà el soci usuari?».

Pel Bloc, aquests fets afectarien negativament tots els socis, ja que «els amarraments més petits hauran de pagar la comissió més gran». D'altra banda, creuen que l'adaptació a la Llei de ports no té per què ser tan exagerada, ja que «el gran volum d'obra projectat repercuteix molt negativament sobre les butxaques dels socis modests».

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris