nubes dispersas
  • Màx: 16°
  • Mín: 10°
15°

Balears és entre les comunitats on els turistes valoren pitjor l'hospitalitat

Un estudi d'Esade situa aquest factor com un dels més importants per triar destinació

73942

El turisme espanyol és el tercer mercat en importància a les Illes per sota només d'Alemanya i el Regne Unit.

Balears és la segona Comunitat autònoma amb una valoració més baixa per part dels turistes espanyols de l'hospitalitat que reben dels residents, segons es desprèn d'un estudi del Centre de Desenvolupament Turístic de l'escola de negocis ESADE. El document presentat durant el seminari d'innovació duit a terme a Palma la setmana passada situa només Catalunya per sobre de les Illes. L'informe assenyala que el primer motiu per triar una destinació és l'hospitalitat i li atorga 7'9 punts, en canvi, Balears en aquest aspecte només rep 6'8 punts.

En segon lloc, els viatgers concedeixen més importància a l'alta probabilitat de trobar un bon clima, amb un 7'7 per cent. Un aspecte en el qual les Illes obtenen una puntuació alta del 7'6. Els altres dos valors que presenten una diferència més gran entre les expectatives del visitant i la valoració de la seva experiència són l'oferta gastronòmica i l'oferta cultural, amb més d'un punt. L'informe s'ha realitzat sobre les enquestes a territoris que signifiquen el 70 per cent de l'origen dels viatges espanyols.

Pel contrari, Balears presenta una millor avaluació en factors que per altra banda tenen un menor pes en la decisió dels turistes. Les Illes van per damunt pel que fa a l'ambient nocturn, que sigui un entorn conegut i que hi hagi paquets turístics adequats a les necessitats. Aspecte aquest darrer que és conseqüència de l'àmplia oferta comercial del sector turístic, segons detalla l'informe. En aquest sentit, de l'estudi es desprèn que Balears suspèn en alguns d'aquells camps més valorats com l'hospitalitat, la gastronomia, l'oferta cultural i fins i tot el cost de la destinació; i que en els de menys pes aprova com l'ambient nocturn o els paquets turístics.

El director del Centre d'Esade, Josep Francesc Valls, remarcà la necessitat de crear una marca adaptada als factors més importants pels consumidors i que cobreixen les seves necessitats.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris