nubes dispersas
  • Màx: 16°
  • Mín: 11°
14°

Els docents detecten un «greu» retrocés en la integració dels escolars magribins

Ho vinculen a l'arribada d'un nou imam amb mètodes «repressius» enfocats cap al «fonamentalisme»

58274

La mesquita de Manacor on els nins i nines reben les classes de l'imam.

J.M.S.
El personal docent de diferents centres educatius de Manacor ha detectat una «greu» involució en el procés d'integració de l'alumnat magribí i un «canvi d'actitud» entre els nins i nines de 6 i 14 anys d'aquesta comunitat. Els professors, que han expressat el seu desig de quedar en l'anonimat, han mostrat la seva preocupació per diferents comportaments com ara actituds «bel·licistes, d'enfrontament de tipus religiós i fonamentalista» en algunes redaccions o comentaris verbals d'escolars magribins que «ens han deixat bocabadats». Així mateix, també destaquen un augment de l'ús del vel entre les col·legiales que «de cada cop els tapa més el rostre». Els professors han advertit un «rebuig en la interacció amb altres alumnes» i que «fan grupets i es mesclen poc amb la resta de companys». Tot això ha suposat una «baixada generalitzada del rendiment acadèmic».

Davant aquesta situació, els docents de diferents centres posaren en marxa investigacions i han arribar a les seves pròpies conclusions. Així, vinculen tota aquesta situació a l'arribada d'un nou imam a Manacor que ha estat contractat per la comunitat musulmana ja que l'anterior no podia dedicar-se en exclusiva a l'ensenyament de l'Alcorà i la llengua i la cultura àrab i només impartia classes els caps de setmana. El nou, però, en fa a més els dilluns, dimarts i dimecres.

Els professors indiquen que segons diverses fonts, el nou imam «des del seu nomenament ha mostrat actituds prou clares quant al rebuig a la integració de la seva comunitat en la nostra societat». Així mateix, apunten que «sabem que utilitza la violència i la pressió psicològica contra nins i nines de la comunitat magribina». Expliquen que els menors acudeixen tres dies entre setmana a l'escola corànica on «són castigats durament si no se saben la lliçó».

Per dur un control, l'imam hauria establert una xarxa d'informadors «encarregats de denunciar conductes contràries als seus ensenyaments». Tot plegat fa que els nins i nines magribins tenguin «por al rebuig de la seva comunitat i això fa que els casos de dissidència siguin nuls», és a dir, «els nins no protesten i acaten les ordres dels superiors per por de represàlies».

Per la seva banda i en aquest sentit, en la memòria de Serveis Socials ja s'apuntà que en el curs 2005-2006, que a la mesquita «l'ensenyança que s'imparteix a aquests nins no és la llengua àrab i la cultura, sinó, més aviat, l'Alcorà i la religió musulmana basada en l'exercici de memoritzar». També explica que les reivindicacions del pares féu que l'ensenyament a la mesquita s'establís entre setmana i no només els caps de setmana. Es donen amb «una mancança d'infraestructura».

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris