algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín:
16°

Experts de la UIB qüestionen el model educatiu que segrega els nins per sexes

Diuen que l'ideari dels centres del Parc Bit no té res a veure amb el principi d'«igualtat» i «integració»

En una societat complexa com la nostra, amb desigualtats creixents basades en qüestions d'ètnia i socioeconòmiques, amb desigualtats de classe i problemàtiques com la violència de gènere, la immigració, la falta de recursos... l'escola pública hauria de ser la principal política educativa i social encaminada a donar resposta a aquestes necessitats. Per això, els experts de la UIB, encapçalats per Belén Pasqual, professora de Pedagogia, i de Maria Ballester, de Dret Constitucional, han posat en dubte el model educatiu que manté segregats per sexes els nins i les nines a les aules, en al·lusió als centres nous que es construeixen al Parc Bit, vinculats a la Fundación Educación y Familia.

«Crec que els poders públics han de ser ferms en aquesta qüestió i no haurien d'avalar aquest tipus de polítiques de segregació», afirma Ballester. Així, considera que aquest model no es justifica ni des d'un punt de vista social ni pedagògic i més en una societat on no s'ha resolt, ni prop fer-hi, la «xacra de la discriminació de la dona». En la mateixa línia, Pasqual manté que «si cap empresa privada vol crear un centre i el vol dotar d'un ideari propi que separi els infants per sexes, legalment ho pot fer, però quan parlam de finançament públic, crec que els poders han d'establir unes prioritats i unes preferències. Un centre que ha de funcionar com a públic ha de ser mixt». Segons la pedagoga, és «discriminatiu» perquè no dóna la possibilitat als estudiants de conviure amb els altres i es contradiu amb els valors d'integració que hauria de professar l'escola. A parer seu, els defensors de la separació per sexes es basen en arguments relatius al rendiment escolar, però també en el dret de les famílies a la llibertat de centre. «Si entenem que l'educació va més enllà de l'adquisició de coneixements tècnics, i entenem l'escola com un espai privilegiat per transmetre actituds, valors de convivència o formes de viure i respecte per la diferència, anam cap a un model que xoca frontalment amb aquesta iniciativa.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris