algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín:
16°

Multen amb 6.001 euros un home que donà falses alarmes a l'112

Intentava impedir que la Policia intervingués en una baralla

La Direcció General d'Emergències (DGE), organisme que depèn de la Conselleria d'Interior del Govern de les Illes Balears ha imposat una multa de 6.001 euros a un ciutadà acusat d'haver realitzat diverses telefonades al centre d'emergències de l'112 comunicant avisos falsos d'emergències. La notificació de la sanció a aquest individu, la identitat del qual és Javier G.R., ha estat publicada en les pàgines del Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), amb data del 14 de juny.

Des de la Direcció General d'Emergències van indicar que aquesta multa de 6.001 euros és la quantitat mínima de les previstes per la llei vigent. A la vegada, des de la mateixa institució s'assenyalà que és també la primera que s'ha resolt d'ençà de la posada en vigor de la Llei de gestió d'emergències de les Illes Balears, l'abril de 2006.«La multa obeeix als recursos activats per la consegüent mobilització dels diferents organismes d'emergència responent als avisos que va realitzar el ciutadà en qüestió», apuntaren fonts de l'esmentada Direcció. Els falsos avisos es van comunicar fa al voltant de mig any. Pel que sembla, en aquelles dates es produí una baralla en la qual el sancionat s'hi hauria trobat involucrat. Per tal d'aconseguir impedir que els efectius de la policia acudissin al lloc, l'individu en qüestió decidí telefonar a l'112 i s'inventà diversos esdeveniments.

En haver-se constatat, des d'aquest organisme, que es tractava de falsos avisos per aconseguir que els efectius dels serveis d'emergència s'haguessin de dispersar, es va iniciar el procés sancionador contra l'individu. En aquest sentit, des de la Direcció General d'Emergències es va afirmar que hi ha diversos expedients més oberts per donar falsos avisos al telèfon de l'112, que també acabaran en multa.

El Servei d'Emergències de Balears de l'112 rep cada any més d'un milió d'avisos telefònics, la qual cosa suposa una mitjana de més de 3.000 cada dia.

Segons l'organisme autonòmic, una part important d'aquests avisos telefònics acaben essent en realitat falses alarmes, que són realitzades a consciència per «bromistes».

Aquests són els casos que les autoritats persegueixen perquè siguin sancionats, ja que el cost que els falsos avisos comporten a les arques públiques per la mobilització dels serveis d'emergència és elevat i, al final de l'any, acaba suposant una despesa innecessària més que elevada.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris