algo de nubes
  • Màx: 15°
  • Mín:

El 80% de directors de secundària reclamen l'autonomia de centres

Traslladen la seva demanda als partits perquè la incorporin aquest mandat

Més del 80% dels directors dels centres de secundària de Mallorca i Menorca reivindiquen la necessitat d'elaborar un pla que doti de més autonomia els centres aquesta legislatura. Segons assenyalà el president de l'Associació de Directors de Secundària de Mallorca (Adesma), Manel Perelló, amb el suport de la mateixa entitat a Menorca i el de la Federació de directius de centres educatius públics (Fedadi), la demanda pretén donar més poder de decisió a cada centre i més capacitat d'autoorganitzar-se d'acord amb el seu projecte educatiu i, sobretot, amb el projecte específic de la direcció.

La idea és que els centres de secundària de Balears puguin, des d'un model organitzatiu propi, fixar els seus objectius específics, la manera d'assolir-los i controlar la gestió dels recursos. Aquesta autonomia també inclou disposar d'un major marge per poder contractar serveis externs. Entre altres reivindicacions, els directius també reclamen poder intervenir en la fixació de la plantilla i en el perfil de les places de professorat, i tenir potestat per sancionar les faltes lleus i, per tant, per proposar directament l'obertura d'expedients disciplinaris.

La proposta fou traslladada a tots els candidats polítics a la presidència del Govern i està recollida en un document en què els docents de secundària exposen el model de direcció que consideren més adient per a l'ensenyament públic. Unes demandes que, segons Perelló, estan en «plena vigència i actualitat», perquè aquest mandat és quan pertoca, a les distintes comunitats autònomes, tirar endavant amb el desenvolupament de la LOE.

La mesura ha d'anar acompanyada d'un pla específic d'incentius econòmics. «Consideram que és inajornable i imprescindible per dignificar la funció directiva», manifestà. Perelló afegí que l'augment de responsabilitat no s'entén sense un rendiment de comptes dels centres envers l'Administració, ni sense un lideratge compartit per tot l'equip directiu. Les demandes duen implícites la necessitat de posar a l'abast de la direcció del centre tots els recursos necessaris. Per tant, el nou impuls escolar exigirà a l'administració educativa un nou model de dotació de mitjans que tracti singularment la diversitat de cada centre.

COMENTARIS

De momento no hay comentarios.

Comenta

* Camps obligatoris